Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان

جمعه | ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۹:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۳۴۵۹ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
به گفته نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، با وجود افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان همچنان وام خودروسازان پرداخت نشده است.
به گزارش کارپرس،  امیرحسین جلالی درباره وام 5000میلیارد تومانی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار قرار بود به خودروسازان در نیمه دوم بهمن پرداخت شود، اظهار کرد: این وام هنوز پرداخت نشده و در این راستا انجمن صنایع همگن‌سازان به استاندار تهران نیز نامه پیگیری فرستاده ولی فعلا جوابی دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره علت تاخیر پرداخت این تسهیلات توضیح داد: به نظر می‌رسد بانک‌های عامل به خاطر صورت‌های مالی خودروسازان و همچنین بدهی بانکی آن‌ها، مایل به پرداخت تسهیلات نیستند.

جلالی با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرداخت این وام تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید خودرو، مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و نیز بدهی صنعت قطعه به شبکه تامین خودش روز به روز در حال افزایش است؛ بر این اساس طبق آخرین برآورد ما بدهی خودروسازان به صنعت قطعه به بیش از 23هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 70درصد این مبلغ بدهی ما به تامین کنندگان خودمان است.

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب بانکی، ما امکان خرید اعتباری نداریم، از طرفی بسیاری از خریدهای ما به صورت نقدی و پیش پرداختی انجام می‌شود؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی و کمبود نقدینگی دو صنعت، تاخیر در پرداخت این تسهیلات نتیجه خوبی به همراه ندارد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است