این فعال صنعت قطعه خاطرنشان کرد: طبق قانون بخشهای صنعت و تولید برای اینکه به دولت مراجعه نکنند یک انجمن تشکیل میدهند و این انجمن به عنوان نماینده یک بخش میتواند با دولت مذاکره کند که اولین وظیفه این انجمنها حفظ حقوق برحق و قانونی اعضا است و بعد از آن روی بالا بردن کیفیت، تکنولوژی و دانش فنی ، پیدا کردن بازارهای جهانی و غیره تمرکز کند که باعث توسعه بنگاه میشود.
این فعال صنعت قطعه یکی از بزرگترین معضلات قطعهسازی امروز را فرهنگ خودروسازی دانست و افزود: خودروسازها تعداد بالایی قطعه سازیهای موازی ایجاد کرده اند تا قدرت چانهزنی شان بالا برود و تحمل اقتصادی آنها بیشتر شود، درواقع خودروسازها به دلیل اینکه به نوعی قیمت پایین بگیرند و پول را دیر پرداخت کنند این کار را انجام میدهند.
او با تاکید بر معضلات تعدد قطعهسازی بیان کرد: در کشور فرانسه تا چند سال قبل حدود 2000 تا 2500 قطعه ساز وجود داشت که به 200 قطعه ساز محدود شد آن هم به دلیل اینکه تحقیق و پژوهش هزینه دارد، اما متاسفانه این موارد در کشور ما رعایت نمیشود؛ امروزه فرهنگ خودروسازها ایجاد تعدد قطعهسازی است و به همین دلیل قطعهسازها با یکدیگر رقابت میکنند و این برای صنعت قطعه بسیار خطرناک بوده و به معضل تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: من تحریم را باعث گرفتاری این بخش نمیدانم بلکه فرهنگ ساختاری صنعت قطعه و خودرو را بزرگترین مشکل میدانم که باعث ایجاد این اختلافات شده است.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان