Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک لیتر؛ ۱۲۵ اسب بخار!

خانواده موتور سه سیلندر ملی سایپا رونمایی شد

یکشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۴:۱۷ | کد خبر: CP- ۳۳۹۹ | سرویس: سایپا
کارپرس:
موتور یک لیتری سه سیلندر سایپا که توان تولید 125 اسب بخار قدرت را دارد امروز با حضور وزیر صنعت، رئیس سازمان محیط زیست، معاون فناوری رئیس جمهور و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا معرفی و رونمایی شد.

به گزارش کارپرس، صبح امروز یکم مرداد 96 طی مراسمی در شرکت سایپا که با حضور جمعی از مقامات ارشد کشوری ترتیب داده شده بود موتور سه سیلندر و کم مصرف شرکت سایپا رونمایی گردید.

این موتور که پیشتر وزیر صنعت خبر از آماده سازی آن داده بود قادر است علی رغم ظرفیت یک لیتری خود حدود 125 اسب بخار قدرت تولید کند! به گفته ی مدیرعامل شرکت تیوان که زیر مجموعه مگاموتور مدیریت طراحی و نمونه سازی این موتور را برعهده داشته است، مصرف اسمی موتور مذکور در هر 100 کیلومتر تنها 4.7 لیتر خواهد بود که با توجه به مکانیسم پاشش مستقیم و توربو شارژ آن موتوری بسیار کم مصرف قلمداد می شود.

دکتر جمالی مدیر عامل شرکت سایپا در این مراسم  تصریح کرد این موتور بر اساس استاندارد یورو 6 طراحی شده است و طی 2 سال آینده فرآیند انبوه سازی آن در کارخانه ای که در قزوین در حال احداث است آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد معاونت خودروی برقی در سایپا خبر داده و می افزاید خودروی تیبا برقی شرکت سایپا آماده بوده و هم اکنون در مراحل تست خود را پشت سر می گذارد.  دکتر جمالی تاکید کرد امیدوارم که بتوانیم خودروهای برقی را در پروژه های جدید SP0  و SP100 در آینده بسیار نزدیک به بازار عرضه نماییم.

همچین وزیر صنعت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه لازم است موتور مذکور به سرعت به مرحله ی تجاری سازی و تولید انبوه برسد و در این راستا از شرکت سایپا می خواهم به پروژه ی مذکور سرعت ببخشد.

مهندس نعمت زاده در نهایت از شرکت AVL اتریش به عنوان مشاور و انتقال دهنده ی تکنولوژی این موتور به ایران تشکر کرد.

شایان ذکر است بر اساس گفته های معاون مهندسی شرکت مگا موتور، مراحل کالیبراسیون این موتور روی محصولات سایپا در حدود 30 ماه زمان خواهد برد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروسازان برجسته ی دنیا با توجه به ضرورت کاهش آلایندگی و مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود را به سمت استفاده از موتور 3 سیلندر سوق می دهند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خانواده موتور سه سیلندر ملی سایپا رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است