به گفته سروش گروه خودروسازی سایپا در ۹ ماه گذشته متحمل زیان شدید مالی از محل تحریمها و عدم قیمتگذاری خودرو مطابق با نرخ تورم در بازار شده است.
وی ادامه داد: در حوزه خودروهای پرتیراژ هم محدودیتهایی در زمینه تامین مواد اولیه و برخی قطعات پیشرفته برای قطعهسازان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت این مشکلات برطرف شود.
سروش گفت: عرضه خودرو با قیمت کمتر از بهای تمامشده زیان سنگینی را به شرکتهای خودروسازی و سهامداران و ذی نفعان آنها تحمیل کرده که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: قیمتگذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و ما امیدواریم این مصوبه به سرعت ابلاغ شود، ضمن آنکه پیشبینی میکنیم افزایش قیمتها بهگونهای خواهد بود که جذابیت لازم برای خریداران نیز حفظ شود.
وی در ادامه به محدودیت های استانداردی محصولات اشاره کرد و گفت: این محدودیتها در دستورکار گروه خودروسازی سایپا قرار دارد اما باتوجه به شرایط تحریمها و محدودیتهای موجود این مصوبه ها مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت.
وی درخصوص برنامه تولید خودرو برای آینده نیز گفت: باتوجه به محدودیتها، تمرکز گروه سایپا بر تولید خودروهایی با درصد داخلیسازی بالا خواهد بود و در این بین، پروژه SP100 را که اخیرا متوقف شده بود فعال کردهایم و تلاش میکنیم سال آینده عرضه خودرو رهام آغاز شود.
سروش تصریح کرد: برنامه تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو را برای سال آینده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دادهایم که البته در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان