Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح قیمت خودرو مطرح کرد؛

افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کافی نیست

شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۱:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۸۷۱۵ | سرویس: سایپا
کارپرس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تایید و حمایت از اقدام وزیر صمت در راستای اصلاح قیمت خودرو گفت: افزایش 18 درصدی قیمت خودرو کافی نیست، بلکه قیمت تمام شده با لحاظ سود می‌بایست تعیین کننده قیمت خودرو باشد.
به گزارش خودروپرس، علیرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار کارپرس بر لزوم خروج قیمت خودرو از حالت دستوری تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون سود دلالان از بازار خودرو، بسیار بیشتر از سودی است که عاید خودروسازان و مصرف‌کنندگان و یا حتی دولت از باب دریافت مالیات می‌شود.
 
وی ضمن تایید و حمایت از اقدام وزیر صمت در راستای اصلاح قیمت خودرو گفت: افزایش 18 درصدی قیمت خودرو کافی نیست، بلکه قیمت تمام شده با لحاظ سود می‌بایست تعیین کننده قیمت خودرو باشد.
 
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دلالان از وضعیت کنونی قیمت دستوری و بازار خودرو به سود خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: واقعی شدن قیمت خودرو و تنظیم قیمت این کالا در بازار موجب می‌شود که سود حاصل از فروش خودرو به جای دلالان به منظور جبران زیان‌های انباشته، در اختیار خودروسازان قرار بگیرد و یا تحت عنوان مالیات از سوی دولت اخذ شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: شیوه ثبت‌نام و قرعه‌کشی که اکنون برای فروش خودرو اجرا می‌شود، توزیع بلیت بخت آزمایی را به ذهن متبادر می‌سازد که زمینه‌ساز ورود دلالان و سودجویان به بازار خودرو و سوء استفاده از این شرایط است.
 
شهبازی تاکید کرد: می‌بایست در جهت ساماندهی قیمت و بازار خودرو اقدام کرد که برای تحقق این امر نقش دولت و وزارت صمت در راستای کمک به خودروسازان حائز اهمیت است.
 
وی فارغ از اجرای شیوه افزایش چند درصدی قیمت خودرو معتقد است: کالای خودرو می‌بایست بر اساس بهای تمام شده و رقابت میان خودروسازان قیمت‌گذاری شود و در صورت یاری رساندن به خودروسازان در تولید خودروی باکیفیت، زمینه رقابت آنها با خودروسازان جهانی فراهم می‌شود و لازمه این امر، رهایی قیمت خودرو از حالت دستوری است.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقای کیفیت و افزایش تیراژ، قیمت واقعی خودرو در بازار مشخص می‌شود و قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو کافی نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است