وی افزود: قیمتگذاری دستوری هم برای فولاد که در صنعت خودرو کاربرد دارد و هم قطعات خودرو و همچنین در خود خودرو باعث میشود تا محصول نهایی خودروسازان با قیمت غیر واقعی در بازار عرضه شود.
نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع ثبت نام و قرعهکشی برای دریافت خودرو اشاره کرد و بیان داشت: کسانی میتوانند برای ثبتنام در قرعهکشی خودرو اقدام کنند که پلاکی به اسم آنها نباشد و خودرویی نداشته باشند و این عده معمولاً افرادی هستند که قدرت و بنیه مالی قوی ندارند و وقتی خودرو به نام آنها درمیآید عدهای سودجو و دلال، خودرو را از آنها گرفته و در بازار با قیمت بالاتر میفروشند.
علیزاده با تأکید بر اینکه دلالان و سودجویان نقش زیادی در افزایش قیمت خودرو دارند، افزود: اگر قیمتگذاری دستوری و همچنین دلالان و سودجویان در زمینه خودرو حذف شوند، قیمت خودرو در بازار متعادل خواهد شد و حداقل ۳۰ درصد کاهش مییابد.
هیچ بحثی درباره خودروی شاهین در هیات تحقیق و تفحص نشده است
عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اشاره به روند کار تحقیق و تفحص گفت: براساس تصمیمات اولیه هیأت تحقیق و تفحص و طبق آئین نامه داخلی مجلس اعضای هیات تحقیق و تفحص تا پایان روند کار حق اظهارنظر و مصاحبه در خصوص مراحل کار را ندارند.
وی با بیان اینکه آخرین جلسه تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو یک ماه پیش برگزار شد، بیان داشت: در این جلسه در خصوص تقسیم و روند کار تحقیق و تفحص مباحثی مطرح و قرار شد کمیتههای تخصصی کار خود را پیگیری کنند. به عنوان مثال یک کمیته مسئولیت بررسی قرارداد و کمیته دیگر مسئول بررسی واردات قطعات شد.
عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان افزود: در این جلسه در خصوص خودروی ملی شاهین که یک خودروی تولید داخل است هیچ بحثی مطرح نشده است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان