Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تبیین کرد:

تلاش سایپا برای اصلاح ساختارها و فرآیندها

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۹:۳۱ | کد خبر: CP- ۱۴۵۹۷ | سرویس: سایپا
کارپرس:
مديرعامل گروه خودروسازی سايپا با بيان اينكه صنعت خودرو کشور در طول این سال‌ها بعضاً راهبردهای صحیحی اتخاذ نکرده گفت: از مجموع انتقادات زيادی که در خصوص صنعت خودرو مطرح می‌کنند، بخش‌های منطقی، مستدل و كارشناسي شده را پذیرفته و در مدت کوتاه حضورمان در گروه سایپا سعی کرده‌ایم به اصلاحِ ساختارها و ایجاد شفافیت در فرآیندها بپردازیم.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، سيدجواد سليمانی در ديدار با رئيس سازمان ملی كارآفرينی و نایب رئيس اتاق بازرگانی ايران اظهار كرد: صنعت خودرو ايران كل سال ۹۸ را با تحريم مواجه بود و حتی برخی از شركت‌هاي چينی نيز به همكاری خود با شرکت‌های ایرانی خاتمه دادند.

وی ادامه داد: در کنار تحریم به عنوان یک مانع بلندمدت، در هفته هاي پاياني سال نيز شيوع ويروس كرونا محدوديت‌های بيشتری را برای روند تولید ايجاد كرد، اما با برنامه‌ريزی دقيق و تلاش مضاعف موفق شديم علاوه بر تداوم خنثی‌کردن اثر تحريم‌ها و نیز مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شرکت برای حفظ سلامت كاركنان، خطوط توليد را فعال نگه داريم.

سليمانی با بيان اينكه اگر توليد در شرايط تحريمی و كرونائی ادامه پیدا نمی‌کرد، التهابات اخير بازار خودرو بسيار بيشتر می‌شد، افزود: خودروسازی، اجرای یک فرآیند برنامه‌ريزی برای رساندنِ میلیون‌ها قطعه متفاوت و متنوع از صدها قطعه‌ساز داخلي و خارجي در يك زمان مشخص به خطوط توليد است که اين امر در شرايط تحريم به شدت دشوار شده و اميدواريم مردم نيز اين دشواری را درك كنند.

مديرعامل گروه سايپا ادامه داد: برای هر خودرو چند هزار قطعه را از داخل و خارج كشور تامين كرده و آن را توليد كرده‌ايم اما به دليل کمبود كاتاليست در کشور، اين خودروها امکان تكميل و تجاری‌سازی ندارند.

وي اضافه كرد: تنها چند توليدكننده كاتاليست در كشور وجود دارد كه با تمام توان براي تامين نياز خطوط توليد خودروسازان تلاش می‌كنند اما در ساخت اين قطعه، نوعی مواد معدني استفاده می‌شود كه فقط در دو كشور آفريقای‌جنوبي و روسيه وجود دارد كه در شرایط تحریم و کرونا واردات آن حتی با واسطه‌ شرکت‌های چينی نيز بسيار دشوار شده است.

سلیمانی با بيان اينكه گاهي براي تامين يك قطعه، آن را در چند كشور دنيا می‌گردانيم تا وارد كشور شود، افزود: كاملا متوجه هستيم كه اين مشكلات و دشواری‌ها به مردم و مشتريان ارتباط مستقيم پيدا نمی‌كند اما امیدواریم در كنار عذرخواهی و پوزش، اين مشكلات را هم از ما بپذيرند.

وی افزود: البته در كنار پذيرش اين انتقادها و تلاش براي رفع آنها، هم از نخبگان و هم از افکار عمومی می‌خواهيم كه به محدودیت‌ها و واقعيت‌های اين صنعت نيز توجه کنند.

مدیرعامل سایپا در ادامه اظهار كرد: بحث خروج پرايد از خط توليد مدت‌ها بود كه مطرح می‌شد اما ما پس از حضور در سایپا در يكسال گذشته آن را عملياتی كرديم تا هم با پیگیری برنامه توسعه محصولات، خودروهایی با کیفیت و فناوری بالاتر توليد كنیم و هم خيال منتقدان را از مشكلات اين خودرو قديمي راحت كنيم، البته امیدواریم این عزیزان بعد از اتمام تولید آخرین پراید در تیرماه و پایان داستان آن در سایپا باز هم یک سوژه دیگر پیدا کنند تا هر روز در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی صحبت کنند و تیتر شوند و تمام مشکلات خیالی و واقعی صنعت خودرو را به آن منتسب کنند.

وي به بحث قيمت‌گذاری محصولات خودروسازان نيز اشاره كرد و گفت: مواد اوليه و نهاده‌هاي توليد خودرو مثل آهن، آلومینیوم، فولاد، مس و ... براساس نرخ‌هاي جهانی و دلار آزاد و نيمایی محاسبه می‌شود و ما نيز ناچار به خريد آنها هستيم، بنابراين وقتي كه ۶۵ تا ۷۰ درصد قيمت خودرو را مواد اوليه و قطعات تشكيل می‌دهد، طبيعي است كه با افزايش قيمت اين مواد، هزينه‌های تولید خودرو افزايش يابد.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: ما بنابر وظیفه خود با تمام توان در حال تولید هستیم و رکوردهای تولید چندساله اخیر را در اردیبهشت‌ماه ۹۹ شکستیم تا در سال جهش تولید ضمن افزایش تولید، محصولات جدید‌ و به روز خود را به بازار عرضه کنیم.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تلاش سایپا برای اصلاح ساختارها و فرآیندها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است