Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دیدگاه / در دو ماهه نخست سال ۹۹ صورت گرفت:

عرضه ۹۹ درصدی محصولات تولیدی شرکت سایپا

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۴۵۱۸ | سرویس: سایپا
کارپرس:
شرکت خودروسازی سایپا از ابتدای سال جاری تاکنون 99درصد تولیداتش را به بازار عرضه کرده است.
به گزارش کارپرس، براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور بیش از 112 هزار و 489 دستگاه خودرو تولید کرده اند و 77 هزار و 704 دستگاه خودرو را در قالب تعهدات جاری و معوق تحویل مشتری داده اند.

بررسی این گزارش نشان می دهد که شرکت سایپا در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، 50 هزار و 139 دستگاه خودرو تولید کرده و تاکنون  49 هزار 489 دستگاه خودرو را در قالب تعهدات معوق، جاری و فوری تحویل مشتریان داده است.

همچنین بر اساس آمارهای وزارت صمت، ایران خودرو و سایپا، 3 هزار و 719 دستگاه خودرو در 29 اردیبهشت ماه جاری تولید کرده اند و 2 هزار و 402 دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده اند.

در میان آمار تولید و تحویل فروش خودرو در این تاریخ، ایران خودرو ، 2 هزار و 49 دستگاه خودرو تولید و یک هزار و 49 دستگاه را در قالب تعهدات معوق، جاری و فوری تحویل مشتریان کرده است و شرکت سایپا نیز در این روز یک هزار و 670 دستگاه بوده و در مجموع یک هزار و 353 دستگاه خودرو را روانه بازار کرده است.

این آمار بیانگر آن است که سایپا در سال جاری 99 درصد تولیداتش را به بازار عرضه کرده است این در حالی است که ایران خودرو در حدود 45 درصد تولیداتش را تحویل مشتریان داده است.

به گفته رضا شیوا رئیس شورای رقابت، محصولات ایران‌خودرو در سال 99 به‌طور متوسط ۱۰ درصد و محصولات سایپا به‌طور متوسط ۲۳ درصد افزایش قیمت دارند.

بنا بر اعلام شورای رقابت، دلیل اینکه قیمت‌ محصولات ایران‌خودرو نسبت به خودروهای سایپا رشد کمتری دارد این است که ایران‌خودرو در بهمن ۹۷ قیمت محصولات خود را افزایش داده بود.

گفتنی است براساس دستورالعمل جدید شورای رقابت، قیمت هر دستگاه خودرو سایپا ۱۳۱ معادل  ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عرضه ۹۹ درصدی محصولات تولیدی شرکت سایپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است