Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / قائم مقام مدیرعامل سایپا:

خودروی شاهین پس از عید فطر پیش فروش می شود

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۴:۰۹ | کد خبر: CP- ۱۴۴۸۷ | سرویس: سایپا
کارپرس:
قائم مقام مدیرعامل سایپا با اشاره به افزایش ظرفیت تولید خودرو با ایجاد خطوط رباتیک بیان کرد: خودروی شاهین پس از عید فطر پیش فروش می شود.
به گزارش کارپرس، مجید باقری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که با موضوع چگونگی ساماندهی بازار خودرو ، عنوان کرد: تولید مدل‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ پراید و پراید ۱۳۱ تا اواخر تیر ماه سال جاری متوقف می شود.

وی با اشاره به تولید محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا در خطوط تولید ، مطرح کرد: با ایجاد خطوط رباتیک جدید، ظرفیت تولید خودروهای کوییک، تیبا و ساینا افزایش خواهد یافت و بنا داریم پیش فروش خودروی شاهین را نیز پس از عید فطر آغاز کنیم.

 لزوم قیمت گذاری منصفانه برای تداوم تولید

قائم مقام مدیرعامل سایپا تقاضای این شرکت خودروساز از شورای رقابت را این چنین مطرح کرد:  قیمت گذاری منصفانه تقاضای ما از شورای رقابت بوده ، چون در غیر این صورت توان تولید خود را از دست می دهیم و مردم و صنعت خودرو متضرر می شوند.

 نیاز یک میلیونی بازار خودرو در سال جاری

به گفته باقری، براساس پژوهش‌های به عمل آمده، نیاز واقعی بازار خودروی کشور در سال گذشته ۹۰۰ هزار دستگاه بوده و دو خودروساز کشور در حالی که با شرایط سختی همچون تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند، توانستند حدود ۸۳۳ هزار خودرو تولید کنند.  البته قائم مقام مدیرعامل سایپا معتقد است که اگر شیوع کرونا نبود، تولید خودرو به ۹۰۰ هزار خودرو هم می‌رسید.

وی افزود: بر اساس همان بررسی ها امسال بازار خودرو نیاز به یک میلیون دستگاه خودرو دارد که البته با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که پیش آمده است، احتمال تغییراتی در این عدد وجود خواهد داشت.

 دلایل نیاز کاذب به خودرو

قائم مقام سایپا، با اشاره به بروز نیاز کاذب در بازار خودرو مطرح کرد: در کنار نیاز واقعی مردم به خودرو، نیاز کاذب به خودرو در کشور وجود دارد که ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز واقعی بازار است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که خودرو از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده که در این زمینه، نقش واسطه‌ها پررنگ است؛ لذا از شورای رقابت تقاضا داریم، قیمت خودروها را به گونه‌ای تعیین کند که دلال بازی در این حوزه پایان پیدا کند.

باقری با بیان اینکه هدف ما افزایش تولید، ارتقاء کیفیت و استفاده از نظام عادلانه برای رسیدن خودرو به متقاضی واقعی است، اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل شده و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو نیز پیش فروش شده است، در دو ماهه ابتدایی امسال نیز فروش و تحویل خودروهای سایپا ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

 در گرانی خودروی بازار آزاد نقشی نداریم

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه خودروساز در گرانی خودرو در بازار آزاد هیچ نقشی ندارد، افزود: صورت‌های مالی حسابرسی شده سایپا را در اختیار مسئولان قیمت‌گذاری گذاشته ایم تا روند قیمت گذاری خودروها مسیر درستی را طی کند، چرا که اصلی‌ترین متضرر این نوع قیمت‌گذاری، مردم هستند.

باقری ادامه داد: با تدابیر و سازوکار جدید وزارت صمت، متقاضیان واقعی خودرو احصاء می شوند و دیگر شاهد فعالیت های سودجویانه و دلال‌گونه نخواهیم بود.

 تکذیب عرضه قطره چکانی خودرو

این مقام مسئول خودرویی کشور، عدم عرضه یا عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان را قویاً تکذیب کرده و توضیح داد: به طور مثال ما روز گذشته فقط ۶۰۰ خودرو پراید را با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ فاکتور کرده ایم.

قائم مقام مدیرعامل سایپا درباره خودروهایی که توسط واسطه‌ها در پارکینگ‌های خصوصی احتکار شده است، گفت: هیچ خودرویی بدون پلاک از درب کارخانه و نمایندگی ها خارج نمی‌شود و خودروهایی که در پارکینگ‌های خصوصی کشف شده، مالک مشخص و پلاک دارند که اکثر پلاک‌های آنها توسط مالکان برداشته شده و ما طبق استعلام سازمان تعزیرات اسامی مالکان این خودروها را به آنها اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه های مسئول در این حوزه خاطرنشان کرد: خودروساز هر آنچه در توان و بضاعت دارد تولید می‌کند اما سایر مجموعه های ذی ربط با صنعت خودرو هم باید کمک کنند تا بازار خودرو ساماندهی شده و از دست واسطه ها خارج شود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروی شاهین پس از عید فطر پیش فروش می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است