وی اظهار کرد: محصولات ایرانخودرو به واسطه اقدامات توسعهای، قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را یافتهاند که در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله افزایش صادرات به کشورهای هدف فعلی و توسعه بازار در مناطق جدید در دستور کار قرار گرفته است.
پورمجیب، بازار کشورهای سنگال، عراق، سوریه و کشورهای اوراسیا و به طور خاص کشورهای عضو این اتحادیه را از جمله اهداف صادراتی ایرانخودرو دانست و افزود: در صدد توسعه حضور در بازارهای آفریقا هستیم.
وی همچنین افزایش تولید در سایت ایرانخودرو در کشور آذربایجان را از دیگر برنامههای حوزه صادرات برشمرد و بیان کرد: به دنبال رفع موانع صادراتی و حضور پر رنگ محصولات ایرانخودرو در بازارهای جهانی هستیم که تحقق اهداف ترسیم شده، نیازمند حمایت از سوی نهادهای مرتبط است.
پورمجیب، با تاکید بر نگاه صادراتی در تولید قطعه و خودرو تصریح کرد: باید زنجیره ارزش خودرو، صادرات محصول را به عنوان الزامی برای توسعه در نظر بگیرند تا به سمت جهانی شدن و تولید محصول رقابتپذیر با کیفیت جهانی گام برداریم.
وی تامین منابع ارزی از محل صادرات را از نتایج و دستاوردهای توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: به این ترتیب به بالانس ارزی و نیز کاهش نیاز ارزی به منابع بانک مرکزی خواهیم رسید.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان