وی با اشاره به طرح نگاشت (کالیبراسیون) دنا پلاس توربو با جعبهدنده ششسرعته افزود: با توجه به نیاز بازار و گشتاور بالای موتور این خودرو، نصب گیربکس ششسرعته دستی در دستور کار ایرانخودرو قرار گرفت. به همین دلیل، طرح نگاشت دنا پلاس توربو با جعبهدنده ششسرعته دستی، توسط ایپکو و با توان کاملا داخلی، بر روی خودروی دنا پلاس طراحی و انجام شده است.
نجات با بیان اینکه در این طرح موفق شدیم با تکیه بر توان داخلی به سطح آلایندگی یورو پنج دست یابیم، اظهار کرد: مزیت اقدام مذکور این است که ایرانخودرو به راحتی میتواند تغییرات مورد نظر خود را با کمترین هزینه و زمان اعمال کند؛ این در حالی است که تا پیش از این، برای انجام هر گونه تغییرات، ناچار بودیم هزینه بسیار زیادی را به کشورهای خارجی بپردازیم.
به گفته وی، مشخصات دنا پلاس توربو با جعبهدنده دستی، مانند نسخه اتوماتیک آن است.
نجات در ادامه تصریح کرد: به محض عرضه دنا پلاس توربو دستی به بازار، شاهد استقبال خوبی از این محصول خواهیم بود.
وی گفت: به دلیل بومی بودن این اقدام و قابلیت تولید و تامین قطعات توسط سازندگان داخلی، وابستگی به ارز و تامین قطعات از کشورهای خارجی وجود ندارد و می توان نسخه دستی دنا پلاس توربو را با توجه به نیاز مشتریان تولید کرد.
وی با اشاره به مشخصات فنی دنا پلاس با موتور پرخوران و گیربکس دستی و خودکار، خاطرنشان کرد: این محصولات با پیشرانه TC7 با ظرفیت 1.7 لیتر به بازار عرضه خواهد شد. این موتور قادر به تولید ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۰ اسب بخار توان است که با استاندارد آلایندگی یورو پنج مطابقت دارد.
مدیر این طرح، با اشاره به برنامههای آتی ایپکو گفت: نسلهای بعدی خانواده موتور EF با کد +EF در خانواده دنا و سمند به کار خواهد رفت که شامل موتورهایی با تنوع فناوریهای روز، سطح آلایندگی یورو شش و مصرف یک لیتر در صد کیلومتر کمتر از نسل فعلی است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان