Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / مدیرعامل آیکید خبر داد:

افزایش ایمنی «تارا» با استفاده از فناوری ورق‌های دوفازی

شنبه | ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۲ | کد خبر: CP- ۱۷۱۸۰ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
مدیرعامل شرکت آیکید از افزایش ایمنی «تارا» با استفاده از فناوری ورق‌های دوفازی و فن‌آوری جدید موسوم به ورق‌های Tailor Welded خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر خودروپرس، مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو (آیکید) با بیان این‌که در کنار استحکام بالا، کم شدن وزن بدنه موجب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در خودروی تارا شده، گفت: با استفاده از ورق‌های جدید و مستحکم در بدنه این محصول، تارا دارای مستحکم ترین و ایمن ترین بدنه در میان خودروهای کشور است.

شاهین صدری با بیان این‌که در راستای افزایش استحکام، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت، «تارا» از به‌روزترین مواد اولیه شامل ورق های مخصوص «دوفازی» و فن‌آوری جدید موسوم به ورق‌های Tailor Welded  بهره می‌گیرد، عنوان کرد: دانش فنی ساخت قالب‌های فوق‌سنگین فلزی با ورق های استحکام بالا در کشور سابقه نداشته و شرکت آیکید به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در سطح گروه صنعتی ایران خودرو و بزرگ‌ترین قالب‌ساز خاورمیانه، موفق به شبیه سازی، طراحی و ساخت قالب‌های مذکور در این پروژه ملی شده است.

وی با بیان این‌که شکل دادن به ورق های استحکام بالا نیازمند فناوری جدید است، تصریح کرد: فناوری تولید این قالب ها از دستاوردهایی بود که در کنار تولید خودروی تارا برای شرکت آیکید رقم خورد و موجب شد تا برای نخستین بار در کشور، از این تکنولوژی استفاده شود.

شاهین صدری با بیان این‌که مطابق با استانداردهای بین المللی ساخت قالب های G۱، رسیدن به اولین قطعه لیزری حدود هفت الی هشت ماه زمان می برد، عنوان کرد: در پروژه تارا، طراحی و ساخت قالب های فوق‌سنگین از واپسین روزهای پایانی سال ۹۸ در حالی آغاز شد که فعالیت های تولیدی به علت بیماری کرونا تا اواسط اردیبهشت به سختی پیش می رفت اما همکاران ما در حرکتی جهادی، با حضور در سه شیفت کاری در کنار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، با ثبت رکوردی جدید در طراحی و ساخت قالب‌هایG۱، موفق به تولید اولین قطعات نمونه تنها در شش ماه شدند و قطعات مطابق برنامه در شهریور ماه به تولید رسید.

وی با بیان این‌که در قطعات بدنه «تارا» ۱۲ تا ۱۵ قطعه اصلی با ورق‌هایی از نوع خاص وجود دارد، اظهار کرد: بعد از انجام عملیات پرس، استحکام این قطعات افزایش می‌یابد و به حدود هزار مگا پاسکال می‌رسدکه این میزان استحکام در هیچ یک از خودروهای تولید داخلی وجود نداشته است.

مدیرعامل آیکید با بیان این‌که شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو سالیانه حدود دو هزار تن ظرفیت ساخت قالب دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه پروژه تارا نیازمند حجم بالایی از قالب بود و بخش واگذار شده توسط پروژه به این شرکت شامل قطعات اصلی و بزرگ بدنه، حدود ۹۲ قطعه فلزی بدنه و هشت قطعه پلاستیکی سپرها، ظرفیتی نزدیک به سه هزار تن قالب را به خود اختصاص داده و باقی قالب‌ها توسط دیگر قطعه‌سازان در فرآیند ساخت و تامین قرار گرفته است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش ایمنی «تارا» با استفاده از فناوری ورق‌های دوفازی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است