Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی

شنبه | ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۹:۵۶ | کد خبر: CP- ۱۳۸۱۵ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
خط تولید نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک AMT با تکیه بر دانش فنی ایرانی و بدون همکاری شرکای خارجی خودرو رونمایی شد. این گیربکس که قابلیت رانندگی، ارتقاء‌کیفیت، کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش و بسیاری توانمدی های دیگر را ایجاد می کند، نسبت به گیربکس‌های پنج دنده، حداقل ۲.۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.
به گزارش کارپرس،  در حضور علی آقامحمدی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام-، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت- و فرشاد مقیمی- مدیر عامل ایران خودرو- خط تولید نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک AMT رونمایی شد. نقشه راه بومی سازی فن‌آوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده و در حال اجرا است.

با توجه به الزامات قانونی جدید، نیاز بازار و روند تکنولوژی در گیربکس‌های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی سازی آنها ضروری است. بنابراین گروه صنعتی ایران خودرو در گام نخست، طراحی گیربکس دستی شش دنده با هدف راحتی راننده و کاهش مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار داد. تولید گیربکس شش سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز خواهد شد و قرار است در این سال ۱۰ هزار دستگاه از این گیربکس تولید شود.

از مهم‌ترین مزیت‌های گیربکس دستی شش دنده، ایجاد توانمندی در طراحی و ساخت داخل انواع گیربکس، بهبود قابلیت رانندگی، ارتقاء‌کیفیت، بهبود تعویض دنده، افزایش رضایت‌مندی مشتریان و کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش است. همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس شش دنده، نسبت به گیربکس‌های پنج دنده فعلی، حداقل ۲.۵ درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. دارد. طراحی و تولید گیربکس AMT اتوماتیک نیز با توجه زیرساخت‌های موجود در شرکت نیرو محرکه در ساخت شفت و انواع دنده‌ها و برمبنای گیربکس شش دنده در دستور کار این شرکت قرارگرفته است.

تولید گیربکس شش سرعته دنده اتوماتیک AMT با ۶۰ درصد ساخت داخل در سه ماه پایانی سال آینده آغاز خواهد شد و قرار است در سال ۹۹، هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود که این میزان در سال‌های آتی به ۳۰ تا ۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. همچنین کاهش مصرف سوخت نسبت به سایر گیربکس‌های AMT به میزان ۱۰ درصد، ‌ کاهش قیمت نسبت به سایر گیربکس‌های AMT بیش از ۵۰ درصد، سهولت رانندگی در شهرهای پر ترافیک و مالکیت معنوی گیربکس برای ایران خودرو از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک شش سرعته است.

مطالعات بازاریابی نشان می دهد که سالیانه حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه نیاز بازار به گیربکس‌های شش دنده دستی و اتوماتیک است. برهمین اساس بومی سازی فن‌آوری تولید گیربکس اتوماتیک در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو دیده شده است. گیربکس دستی و اتوماتیک شش سرعته با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت‌های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکا خارجی طراحی و تولید شده است.

کاهش ۵۸ میلیون یورویی ارزبری با بومی سازی ۴۸ قطعه و ۸ ماده اولیه

فرشاد مقیمی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: پلت فرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.

وی از تولید انبوه محصولات برمبنای پلت فرم جدید از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته استفاده بهینه خواهیم کرد. نقشه راه ایران خودرو به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌های موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، تکنولوژی و محصولات جدید تدوین شده است.

وی افزود: در این مسیر، پروژه‌های توسعه‌ای جدیدی تعریف شده است. طراحی، توسعه و بومی سازی پل تفرم مطابق با اهداف استراتژیک و پیشرانه‌های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان‌سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله پروژه های تعریف شده، است.

مقیمی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه نهضت داخلی سازی قطعات الویت ایران خودرو بوده و هست؛ این شرکت با بومی‌سازی ۴۸ قطعه و هشت نمونه مواد اولیه، ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری عاید اقتصاد ملی کرده است.

این مقام مسئول در ایران خودرو اعلام کرد: جهادگران تولید در ایران خودرو با تکیه برحمیت و غیرت ایرانی خود، تا ۲۸ اسفندماه برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و عمل به تعهدات حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو تکمیل و روانه بازار می کنند. با تحویل این میزان تولید به مشتریان، تعهدات معوقه این شرکت به ۸۳ هزار دستگاه کاهش می یابد. ضمن اینکه پیش بینی ما این است که تاخرداد ماه سال آینده تمامی معوقات ایران‌خودرو به روز شوند.

مدیرعامل ایران خودرو عرضه پنج محصول "راناپلاس"، "سورن پلاس"، "سمند بهینه"، "دناپلاس اتوماتیک" و "۲۰۷ پانوراما" را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدار K۱۳۲، کراس اووور K۱۲۵ و هاچ بک K۱۲۱ و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است