Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت:

همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز فرصت تبدیل ایده‌ها به محصولات تجاری

سه شنبه | ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۳۵۹۹ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
معاون آموزش پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت با اشاره به اینکه برگزاری همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت فرصتی برای تبدیل ایده ها به محصولات تجاری است و گفت: از طریق این همایش محققین، تحقیقاتشان را ارائه و می‌توانند اطلاعات خود را به اشتراک گذارند.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، برات قبادیان، در آيين افتتاح یازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت اظهار کرد: محققین تخصصی یک رشته خاص مانند موتورهای درون سوز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پراکنده‌اند و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند، این افراد علاقه مندند که هم فعالیت‌های خود را ارزیابی کنند و هم نتیجه تحقیقاتشان را به نمایش گذارند که برگزاری همایش‌هایی مانند همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت فرصت‌هایی برای محققین فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش بین المللی موتورهای درون سوز نفت نیز توجه به این مسئله است گفت: اين همايش سبب می شود که محققین زحماتشان را عرضه کنند و تبادل تجربیات نیز میان شرکت‌کنندگان انجام گیرد و تحقیقات و ایده‌های آنها از فاز دانش تبدیل به محصول شود.

معاون آموزش، پژوهش و فن‌آوری وزارت صنعت ادامه داد: موتورهای درون‌سوز نیرو محرک وسایل ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی است و از اهمیت بالایی برخوردار بوده لذا توجه به همایش موتورهای درون‌سوز می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

این استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: از ۲۲ سال پیش هر دو سال یک بار همایش موتورهای درون‌سوز و نفت برگزار شده و امسال یازدهمین دوره آن در مجموعه ایران‌خودرو و در شرکت ساپکو که مجموعه نمایشگاهی است، برگزار می‌شود.

قبادیان خاطرنشان کرد: تحقیقات به طور کلی به دو بخش نظری و عملی تقسیم می شود که به وسیله دانشمندان و دانشجویان این تحقیقات صورت می گیرد و نتایج آن پس از ارائه به صورت مقاله داوری خواهد شد.

وی گفت: از ۲۲ سال پیش تحقیقات کاربردی شده و نظریه محض نیست تا دانش به محصول تبدیل شود و از دل این‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گیرد البته هدف از برگزاری همایش تنها شرکت‌های دانش‌بنیان نبوده است.

قبادیان عنوان کرد: برای اینکه که فکری یا ایده‌‌ای به محصول تبدیل شود باید نه مرحله را طی کند که مرحله نخست آن نظری و آخرین مرحله آن محصولی است که از نظر فن‌آوری به بلوغ رسیده و تجاری سازی شده که این مسئله هرچند زمانبر و هزینه‌بر است ولی جالب بود و نتایج خوبی را به همراه دارد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز فرصت تبدیل ایده‌ها به محصولات تجاری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است