Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

موتور پژو ۳۰۱ بومی سازی شد

جمعه | ۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۴:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۲۱۸۶ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبني بر بومي سازي فن آوري توليد و استفاده از ظرفیت های داخلی، موتور ای. سی. 5 طراحی کرد که این موتور قابلیت نصب در پژو 301 را دارد.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس،  موتور ای. سی. 5 با استفاده از تکنولوژی CVVT ( کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها) و با با بيش از 80 درصد ساخت داخل تولید مي شود .

تاكنون 50 دستگاه از موتور EC5 توليد شده و این موتور که بر پایه موتور تی. یو. 5 طراحی شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت ، استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس مي كند و دوستدار محيط زيست به حساب مي آيد.

حجم موتور 301 ، 1.6 ليتر، حداكثر قدرت آن 110 اسب بخار و حداكثر گشتاور آن 150 نيوتن متر در دور موتور 4 هزار است. مصرف سوخت تركيبي اين خودرو 7.1 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش است.

همچنین توان و گشتاور موتور5 EC به میزان 4 تا 7 درصد نسبت به موتور TU5 افزایش یافته است. اين موتور ازآزمون هاي عملكردي مختلف و شرايط آب و هواي متفاوت سربلند بيرون آمده است.در مجموع، می توان گفت، این موتور منحنی گشتاور یکنواخت تری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

موتور پژو ۳۰۱ بومی سازی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است