Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نگاهی به تقویم عملکرد مدیر عامل جدید ایران خودرو

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۷:۱۶ | کد خبر: CP- ۱۲۱۶۲ | سرویس: ایران خودرو
کارپرسمجید باقربندی:
دوشنبه 4 شهریور ماه فرشاد مقیمی با تایید اعضای هیات مدیره به عنوان مدیر عامل ایران خودرو منصوب شد، وی دانشجوی رشته دکترای مهندسی صنایع است که در حال دفاع از رساله در دانشگاه آزاد تهران است.
به گزارش کارپرس، مقیمی که سابقه عضویت در هیات مدیره‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، مدیر برنامه ریزی راهبردی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ریاست انجمن‌ بهره وری ایران و همچنین معاونت امور صنایع وزارت صمت‌ را دارد امروز به عنوان یکی از مدیران عاملی که در تولید داخلی نقش مهمی دارد در حال فعالیت است.

روز نخست:

مقیمی با تشریح برنامه ها و فعالیت های ایران خودرو آغاز کرد، وی با تاکید بر ایجاد اتحاد بین لایه های مختلف کارگری تا سطوح مختلف مدیریتی، مبارزه با فساد و رانت، صیانت از حقوق مصرف کننده، بهره مندي از روش هاي نوين تامين مالي، توجه به منابع انساني و تعامل موثر با نهادهای حاکمیتی ، تشکل های تخصصی و مراکز دانشگاهی اظهار داشت که در گذشته نیز اقداماتي انجام شده كه پرچم رونق توليد برافراشته بوده اما بايد با اقدامات اصلاحي و اجراي برنامه ها و فعاليت هاي جديد سرعت توليد را افزايش دهيم.

روز دوم:

*روز دوم کاری مقیمی در ایران خودرو بیانگر موضوعی بود که وی بدان قبلا اشاره داشت کاهش ارزبری، که منجر به ذخیره ارزی 40 میلیون یورویی با افزایش عمق ساخت داخل قطعات همراه می شود؛ برآورد کاهش هزینه ها با افزایش سهم داخلی سازی قطعات مورد نیاز ایران خودرو وی در ادامه این خبر گفت: اقداماتي انجام شده كه پرچم رونق توليد برافراشته بوده اما بايد با اقدامات اصلاحي و اجراي برنامه ها و فعاليت هاي جديد سرعت توليد را افزايش دهيم.

شنبه نهم شهریور:

مقیمی خواستار ساماندهی ثبت سفارش ها در جهت حمایت از توسعه تولید ملی شد.

*وی در این روز با اشاره به تصویب 3 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید به استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و پیشنهاد برگزاری شورای سیاستگذاری ریلی و خودرو و احیا واحد های غیرفعال را ارائه کرد.

در همین روز ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل محصولات ایران خودرو، باهدف تحقق شعار رونق تولید به دستور وی تشکیل شد، *تفکری که می تواند در شرایط سخت تحریم با یک برنامه ریزی دقیق کمک بزرگی به صنعت و تولید داخلی کند این در حالی است که مقیمی در هر شرایطی اتکای خود را از پتانسیل های دانشگاهی دور نمی کند و در هر مرحله از تصمیمات جدی و بزرگ خود به این موضوع اشاره کرده است و این یعنی قطع ید وارد کنندگانی بجای سرمایه گذاری در کشور اقدام به واردات می کنند، ایجاد اشتغال و حذف واسطه ای به نام واردکننده.

*به نظر می رسد مقیمی با نگاه مقابله با واردت و تولید داخل در همان روز های ابتدایی شیوه مدیریتی خود را معرفی کرده است.

دوشنبه یازدهم شهریور:

مقیمی ضمن اشاره به پرداخت نظام مند و شفاف به قطعه سازان و جلوگيري از رانت و تبعيض با جدیت و بدون تعارف اشاره کرد با هیچ یک از قطعه سازان عقد اخوت نداریم عامل تعيين كننده همكاري ما با قطعه سازان،‌ تامين به موقع با هزینه های مناسب و با كيفيت قطعات است؛ این در حالی بود که وی تاکید بر هم افزایی و همبستگی بین قطعه ساز و خودرو ساز داشت و اظهار داشت تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن ها و برعکس ممنوع، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را باهم حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.

در همین روز مقیمی نشستی مشترک با رئیس سازمان ملی استاندارد داشت که در این نشست اعلام کرد: قول مي دهيم از اجراي استانداردها عقب نشيني نكنيم.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو با بیان اینکه رعایت استانداردها در فرآیند تولید خودرو، ضرورتی انکارناپذیراست گفت : تلاش خواهیم کرد برای اجرای استانداردها، در چرخه تولید مکانیزمی طراحی کنیم.

چهار شنبه سیزدهم شهریور:

قدم اول مقیمی برای قطعه سازان داخلی در راستای حمایت ایران خودرو از تولید کنندگان و صنعت قطعه سازی،

پرداخت تامین کنندگان قطعات نظام مند شود

مقیمی طی نامه ای به مدیر عامل شرکت ساپکو دستور داد تا کلیه پرداخت ها به تامین کنندگان قطعات این گروه با راه اندازی سیستم محاسبه دقیق طلب و بدهی بر اساس شاخص های مالی و عملکردی سازندگان نظام مند، شفاف و متمرکز شود.
مقیمی در این نامه پنج بندی بر لزوم استفاده حداکثری از نظرات، تجربیات و همکاری انجمن های قطعه سازان در تدوین مکانیزم های یاد شده تاکید کرده است.

نشست با رئیس سازمان حمایت:

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این دیدار، با تشریح مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های این خودروساز، گزارشی از مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید و کمبود سرمایه در گردش پرداخت.

مقیمی در این نشست رویکرد های مهم ایران خودرو را در خصوص افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل را تشریح کرد و تزریق سریع نقدینگی به شبكه تامين و صنعت قطعه سازی را یکی از ابزار های مهم بهبود وضعیت فعلی خودرو سازی دانست.

نشست مقیمی و رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي:

در این نشست مقیمی خواستار بهينه سازي فرآيندهاي گمركي ايران خودرو شد.

وی به منظور رفع مشکلات و بازنگری در فرآیند فی مابین ایران خودرو و گمرک در راستای تسهیل امور اجرایی و هموار کردن مسیر تولید این نشست را برگزار کرد و تصمیمات مثبتی نیز اتخاذ شد.

دیدار مقیمی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

سورنا ستاری در دیدار با مدیر عامل جدید ایران خودرو بر ایجاد حلقه‌های ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و این گروه صنعتی تاکید کرد و ضمن تایید فعالیت‌های انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو تاکنون، برای همکاری و تامین فعالیت‌های فناورانه دانش بنیان با حمایت نهادهای مالی کشور اعلام آمادگي كرد.

*مقیمی نیز در مهمترین بخش این نشست اظهار کرد: برای ایجاد یک چهره خوب و مطمئن از صنعت خودرو برای مردم و حاکمیت نیاز به حرکت جهادی و نیز پشتوانه فناوری و نوآوری دانش بنیان است.

نشست مقیمی با مديرعامل كشتيراني جمهوري اسلامي ايران:

محمدرضا مدرس خياباني در این نشست گفت: از كمك براي بهبود صنعت خودروي كشور مضايقه نخواهيم كرد.

در این جلسه موضوعات بهبود همکاری های فی مابین مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نخستین جلسه ستاد تعمیق و توسعه ساخت داخل:

این جلسه با ریاست مقیمی و با حضور مديران ارشد، مشاور معاونت امور صنايع وزارت صمت، مدير گروه پژوهش‌هاي صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني برگزار شد.

مقیمی در این جلسه گفت: داخلي سازي قطعات طی دو دهه دركشور مطرح است اما به دليل نداشتن چارچوب مشخص و نظام مند خیلی راهگشا نبوده است و باید فرایندی شفاف در توسعه ساخت داخل را با هدف تولید نظام‌مند و عرضه محصولات با کیفیت ایجاد کرد.

*یکی از مهمترین مواردی که می‌توان در این جلسه به آن اشاره داشت تاکید مقیمی بر مديريت واردات و کنترل ثبت سفارش قطعات وارداتی است که باید وضعیت تولید قطعاتي كه خودكفاشده و يا درحال خودكفايي است؛ را به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داده شود تا از واردات بی رویه جلو گیری شود و بدین ترتیب مقیمی مجددا از قطعه ساز داخلی به صورت مستقیم حمایت کرد.

ماموریت مقیمی به ساپکو:

مقیمی دستور داد تا ساپکو سند راهبردي و كلان تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروي كشور را در اسرع وقت تدوين كند.

این دستور در دومین جلسه ستاد تعمیق و توسعه ساخت داخل از سوی مقیمی صادر شد.

اگر اين سند راهبردي خوب و اجرايي تدوين شود، با هر شوک ارزي به حاشيه رانده نخواهد شد. و این خود نشانگر یک برنامه ریزی طولانی مدت و ماندگار در ایران خودرو است که مقیمی قطعا با اجرای آن می تواند میراثی ماندگار از خود در صنعت خودرو سازی بجای بگذارد.

نگاه مقیمی به خدمات پس از فروش ایران خودرو:

وی در در نشستی صمیمانه با مدیران ارشد حوزه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، نمایندگی‌های مجاز منتخب و مسئولین صنفی مربوطه اظهار داشت: نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش ثروت پنهان گروه صنعتی ایران‌خودرو هستند و با برنامه‌های جدیدی که در برنامه کار شرکت قرار گرفته، امیدواریم نمایندگی‌ها شاهد تحول مثبت و سازنده‌ای در کسب و کار خود باشند و از این رهگذر، مشتریان نیز رضایت روزافزونی از خدمات دریافتی خود از مجموعه داشته باشند.

در این جلسه مقیمی در خصوص عرضه قطعات یدکی تقلبی در بسته‌بندی‌های مشابه اصلی در بازار تصریح کرد:‌ این شرکت همواره در راستای اهداف و رسالت خود راهکارهای هوشمندانه و نوینی را در جهت تامین و تضمین اصالت قطعات یدکی به مرحله اجرا گذاشته است و در جریان هستیم که این اقدامات همچنان در حال به روزرسانی است و امیدواریم همزمان با این تلاش‌ها در شرکت متولی، با نظارت ویژه مقامات با عرضه‌کنندگان کالاهای تقلبی نیز برخورد قانونی به عمل آید و دست این سودجویان از بازار قطعات یدکی کوتاه شود.

بررسي ورفع مسايل كارگري و منابع انساني:

مقیمی در نشست با معاون وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی و نماینده مردم تهران با بیان رفع مسائل موجود مرتبط با منابع انسانی ایران خودرو افزود به دنبال اين هستيم تا با مجموعه فعاليت ها و اقدامات گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان بزرگ ترين خودروساز كشورضمن مقابله با مانع تراشي دشمنان براي رونق خودروسازي، به اهداف صنعتي و اقتصادي كشور در شرايط تحريم دست يابيم.

نشست تخصصی انجمن قطعه سازان:

*مقیمی همچنان اصرار بر داخلی سازی قطعات مورد نیاز ایران خودرو دارد و ضمن برگزاری این نشست اظهار داشت: اولويت اول ما جمع آوري خودروهاي كف كارخانه با همت و همدلي شما قطعه سازان و افزایش میزان توليد روزانه خودروي بدون كسري قطعه است.

مقیمی ادامه داد: به دنبال توليد به شيوه عبور مسقيم هستيم كه اين امر زماني محقق مي شود كه خودرو به صورت كامل و بدون كسري قطعه توليد شده و مستقيما از خط توليد جهت عرضه به مشتريان تحويل معاونت فروش و بازار يابي شود.

*این در حالی است که طی روز های بعد روند تکمیل خودرو های ناقص کف کارخانه و عرضه آن به بازار سرعت گرفت.

ماموریت مقیمی به ایساکو:

ارائه برنامه هاي خلاقانه در خدمات پس از فروش براي جلب رضايت مشتريان

*به نظرمی رسد مقیمی به همین مقدار دل خوش نیست! با آنکه طی چند سال گذشته خدمات پس از فروش ایران خودرو تحولات جدی و خلاقانه‌ای داشته و سرویس های متنوعی را در اختیار مشتریان این شرکت طراحی و عرضه کرده اند مدیر عامل ایران خودرو طی ابلاغیه ای به شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو ، تاكيد كرده است ، بازنگري درتمامي فعاليت هاي حوزه خدمات پس از فروش شامل اصلاح رويه ها ، آئين نامه ها و استاندارد هاي اجرايي مرتبط با شبكه نمايندگي ها به گونه اي باعث سهولت درتصميم گيري ، تسريع درانجام امور اين حوزه و كاهش هزينه سربار نمايندگي ها شود.

حضور مقیمی در جمع مددجويان دارالقرار در آغاز سال تحصیلی:

*مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو دیگر به یک فرهنگ در این مجموعه تبدیل شده است، اهمیتی ندارد که سال ها در این مجموعه مشغول به کار باشی و یا این که کمتر از یک ماه وارد آن شده باشی کارگر ساده و مدیر عامل هم نمی‌شناسد فرهنگ صحیح سریعتر از آنچه که فکرش را بکنید تکثیر می شود و مقیمی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وي شادابي و نشاط موجود كودكان موسسه دارالقرار را ذخيره و سرمايه اي براي ايران خودرو دانست و گفت: اين اقدام خداپسندانه كه از گذشته وجود داشته بايد با فعاليت هاي اثربخش بيشتري تداوم يابد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطرنشان كرد: در آينده برنامه اي براي تضمين آموزش و آينده شغلي كودكان مددجو تدوين خواهيم كرد. ادامه مسير زندگي كودكان مركز بايد روشن باشد.

دو انتصاب مقیمی در یک روز:

محسن ناقدي قائم مقام مديرعامل در بازاريابي، فروش و امور مشتريان ايران خودرو و محسن ناقدي قائم مقام مديرعامل در بازاريابي، فروش و امور مشتريان ايران خودرو شدند.

زمانبندی دقیق در داخلی سازی قطعات:

*مقیمی در روز سه شنبه دوم مهر ماه خبر داد 45 درصد پروژه‌هاي ساخت داخلي قطعات به توليد انبوه رسيد.

مقيمي افزود: از مجموع 33 قطعه خوكفا نشده كه همكاري با قطعه‌سازان براي داخلي‌سازي آن در ميز نخست خودكفايي آغاز شده، 9 قطعه به توليد انبوه رسيده و 6 قطعه نيز در مرحله توليد يك روز خط (آمادگي براي توليد انبوه) است. باقي قطعات نيز مطابق برنامه درحال خودكفايي است.

این اقدام مقیمی می‌تواند در بلند مدت علاوه بر داخلی سازی 100 در صدی قطعات مورد نیاز مسیر طراحی و تولید محصولات جدید را در صنعت خودرو سازی هموار تر کند.

شنبه ششم مهر ماه؛

نخستين گام مقيمي برای احياي ساپكو:

مدیرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از بازگشت فرآیند تامین قطعات به مجموعه فعالیت‌های شركت ساپكو با تصويب هيات مديره ايران خودرو خبر داد.

مديرعامل ايران خودرو بازنگري در اين فرايندها را با هدف پررنگ ساختن فعاليت‌هاي طراحي مهندسي، توانمندسازي زنجيره تامين و تعميق خودكفايي براي انجام پروژه هاي محصولي ضروري دانست.

*عملکرد مدیرعامل جدید ایران خودرو در همین مدت کوتاه یک ماهه نشان می دهد که تمام جوانب اتاق فرمان ایران خودرو را از همان روز اول شناسایی کرده و تنها تمرکز بر موارد کلی ندارد، مواردی که شاید یک مدیر عامل پس از چند هفته شاید به آن توجه کند را در همان روز

های ابتدایی برایش تصمیمات جدی و عملیاتی گرفته شده است.

تکاپوی مقیمی بر داخلی سازی و توقف واردات نشانگر تفکر تولیدی وی دارد که همین امر به خودی خود می تواند عدد قابل توجهی در بخش اشتغال و صرفه جویی ارزی باشد.

نگاه ویژه و احترام وی بر گروه کارگری ایران خودرو و خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز نشان می‌دهد که مقیمی علاوه بر نگاه صنعتی و اقتصادی توجه خواصی بر نشاط و رفاه کارگران و همچنین مشتریان ایران خودرو دارد و معتقد است خدمات پس از فروش ایران خودرو همچنان می تواند بهتر از روزهای کنونی خود عمل کند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به تقویم عملکرد مدیر عامل جدید ایران خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است