در این برنامه فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز گفت: قطعهسازان معتقد بودند متناسب با افزایش قیمت خودرو باید قیمت قطعات هم افزایش یابد و اولین موضوعی که بررسی و مصوب شد، اصلاح قیمت قطعات در قراردادهای بین خودروسازها و قطعهسازها بود. مقیمی با اشاره به محدودیتهای خودروسازان در تولید و تحویل برخی خودروها گفت: البته هیچ خودروسازی حق اعمال تکلیف به مشتری برای انصراف ندارد.
این مسوول دولتی افزود: خودروساز حداکثر میتواند ۲۰ درصد از تولیداتش را فروش فوری داشته باشد و باید حداقل ۸۰ درصد تولیدات خود را به پیشفروشها اختصاص دهد. همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این برنامه گفت: خودروسازها حق ندارند با هر روشی که میخواهند با مشتری برخورد کنند؛ نمیشود قیمت تمام شده خودروهای داخلی بالاتر از قیمت منطقی و متعارف آن باشد و هزینه این سوء مدیریت از مشتری گرفته شود. سید مهدی مقدسی افزود: باید در محاسبات قیمت خودرو منطق اقتصادی حاکم باشد؛ همچنین باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا خودروساز وقتی قطعه ندارد، خودرو پیشفروش میکند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نظارت بر خودروسازی را وظیفه دولت دانست و گفت: هر جا که دولت بیشتر دخالت کرده، آسیب هم بیشتر شده است، بنابراین باید مرزی بین نظارت و دخالت قائل شد.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان