Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
راهکار سازمان حمایت برای خودروهای غیر قابل تحویل؛

انتخاب خودروی دیگر و یا عودت پول به همراه سود و جریمه تاخیر

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۲ | کد خبر: CP- ۹۵۸۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیرعامل سازمان حمایت گفت: اگر خودروساز به دلایلی نمی‌تواند برخی خودروها را تحویل دهد، باید سبدی از محصولات خود را در اختیار مشتریان بگذارد تا آنها قدرت انتخاب داشته باشند و اگر هم خودروهای جایگزین را نخواستند، پولشان به روز و با محاسبه سود و جریمه تاخیر، پس داده شود
به گزارش کارپرس، عباس تابش در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: خودروسازها موظف شده‌اند از همین امروز خودروهای تولیدی را به بازار بدهند. وی با بیان اینکه ناظران سازمان حمایت در محل دو خودروساز بزرگ مستقرند و همه چیز را رصد می‌کنند، گفت: خودروسازان باید افزایش تولید و عرضه را در دستور کار خود قرار دهند، آن هم بدون هیچ‌گونه کوتاهی در انجام تعهدات. تابش با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار وظیفه قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ را برعهده دارد، افزود: خودروسازان باید محصولاتی را که فروش قطعی بودند، بدون افزایش قیمت و بدون عدول از مفاد قرارداد، به مشتری تحویل دهند.

در این برنامه فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز گفت: قطعه‌سازان معتقد بودند متناسب با افزایش قیمت خودرو باید قیمت قطعات هم افزایش یابد و اولین موضوعی که بررسی و مصوب شد، اصلاح قیمت قطعات در قراردادهای بین خودروسازها و قطعه‌سازها بود. مقیمی با اشاره به محدودیت‌های خودروسازان در تولید و تحویل برخی خودروها گفت: البته هیچ خودروسازی حق اعمال تکلیف به مشتری برای انصراف ندارد.

این مسوول دولتی افزود: خودروساز حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از تولیداتش را فروش فوری داشته باشد و باید حداقل ۸۰ درصد تولیدات خود را به پیش‌فروش‌ها اختصاص دهد. همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این برنامه گفت: خودروسازها حق ندارند با هر روشی که می‌خواهند با مشتری برخورد کنند؛ نمی‌شود قیمت تمام شده خودروهای داخلی بالاتر از قیمت منطقی و متعارف آن باشد و هزینه این سوء مدیریت از مشتری گرفته شود. سید مهدی مقدسی افزود: باید در محاسبات قیمت خودرو منطق اقتصادی حاکم باشد؛ همچنین باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا خودروساز وقتی قطعه ندارد، خودرو پیش‌فروش می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نظارت بر خودروسازی را وظیفه دولت دانست و گفت: هر جا که دولت بیشتر دخالت کرده، آسیب هم بیشتر شده است، بنابراین باید مرزی بین نظارت و دخالت قائل شد.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انتخاب خودروی دیگر و یا عودت پول به همراه سود و جریمه تاخیر

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است