تعلیق این ضابطه که بهمنظور برون رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب در سال ۱۳۹۹ از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، با هدف پرهیز از بروز اختلاف بین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام میکنند، انجام شده است.
پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماههای اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیههای متعدد مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شدهاند، از شرکتهای خودروساز خواسته است در چارچوب آیین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیههای فروش و قراردادهای تنظیمی درج شود.
پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه و دومین نشست کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حداکثر در مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با دستکم یکهزار کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکتهای خودروساز مراجعه میکردند و در غیر این صورت، شرکتهای خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان