Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با حرکت به سمت تولید خودروهای برقی؛

تعدیل نیرو در انتظار شرکت‌ های خودروسازی

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۰:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۹۸۳۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرسپرهام کریمی:
حرکت خودروسازان جهانی به سمت برقی شدن همیشه مثبت نبوده و این تحول تاثیراتی منفی نیز در زندگی کارکنان بخش موتورهای احتراق داخل داشته است. به عنوان مثال شرکت فورد موتور حدود ۳هزار شغل را به دلیل تلاش برای کاهش هزینه ها و انتقال از خودروهایی با موتور احتراق داخلی به وسایل نقلیه الکتریکی کاهش می دهد.
به گزارش خودروپرس، رهبران خودروساز دیربورن و میشیگان، روز دوشنبه این خبر را در یک ایمیل در سراسر شرکت اعلام کردند و گفتند که ۲هزار کارگر تمام وقت حقوق بگیر به همراه یک هزار کارگر قراردادی باید از شرکت خارج شوند. البته بیل فورد، رئیس اجرایی و جیم فارلی، مدیر عامل شرکت، در این ایمیل گفتند که فورد مزایا و کمک قابل توجهی به کارگران برای یافتن مشاغل جدید ارائه خواهد کرد.

آنها در این ایمیل نوشتند که فورد این شانس را دارد که در عصر جدید خودروهای متصل و الکتریکی پیشرو باشد و این تغییر مستلزم تغییراتی اساسی و پیشرو است.

در این ایمیل آمده است: «ساختن آینده ای متفاوت مستلزم تغییر و شکل‌دهی تقریباً تمام جنبه‌های روش های کهنه ای است که بیش از یک قرن است که بر روی آن کار کرده‌ایم». این به معنای بررسی و تدوین مجدد منابع و پرداختن به ساختار هزینه ما است که در مقابل شرکت‌های سنتی و جدید کاملا غیررقابتی است.

فارلی و فورد نوشتند که کار تغییر هر تیم را بررسی کردند تا تصمیم بگیرند که در کجا هزینه ها کاهش یابد و ساختار سنتی عوض شود. در همین راستا اکنون این شرکت تشخیص داده است که ساختار هزینه های این شرکت با جنرال موتورز، استلانتیس و تسلا به عنوان شرکت های پیشرو برقی سازی قابل رقابت نیست.

آنها در ایمیل نوشتند: "ما در حال حاضر مشغول حذف فرآیندها، همچنین سازماندهی مجدد و ساده کردن عملکردهای هزینه بر در سراسر تجارت خود هستیم."

یک سخنگوی این شرکت گفت که این کاهش ها در تمام بخش های شرکت از جمله کاهش در نیروی کار بزرگ مهندسان احتراق داخلی انجام شده است. فارلی بارها گفته است که این شرکت افراد زیادی دارد و باید هزینه‌ها را کاهش دهد تا بتواند در انتقال به خودروهای الکتریکی سریع‌تر حرکت کند.

در تماس تلفنی کنفرانس درآمد شرکت در ماه ژوئیه، فارلی گفت که نیروی کار در شرکت بسیار پیچیده است و هزینه‌های آن رقابتی نیست. همچنین در برخی مناطق تعداد زیادی کارمند وجود دارد که برای بهبود وضعیت هزینه ها باید از تعداد آن ها کاست.

او گفت: «ما مشاغلی داریم که دیگر جواب نمی‌دهند، همچنین ما مشاغلی داریم که باید تغییر کنند.»

فارلی گفته است که نسخه های زیادی از خودروهای احتراق داخلی خود تولید می کند. وی گفت که قصد دارد مدل‌های بیشتری را از همان پایه‌های خودروی الکتریکی ایجاد کند و سرمایه خود را در زمینه‌هایی که مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهند مانند نرم‌افزار، نمایشگرهای دیجیتال و سیستم‌های رانندگی خودکار صرف کند.

فارلی گفت که مناطقی که شاهد کاهش هزینه خواهند بود با بررسی جریان کار و برقی سازی تعیین می شوند. فورد خود را به سه واحد تجاری تبدیل کرده است، یکی برای خودروهای الکتریکی، دیگری برای خودروهای تجاری و آخرین واحد برای خودروهای احتراق داخلی که کمترین اهمیت را برای هزینه های این شرکت دارد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعدیل نیرو در انتظار شرکت‌ های خودروسازی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است