Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دیدگاه / با ورود امتیاز برندگان به بازار سیاه؛

حاشیه های طرح قرعه کشی خودرو همچنان ادامه دارد

شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۵۹ | کد خبر: CP- ۱۴۷۷۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرسفاطمه کامکار:
ایران خودرو و سایپا امتیاز خرید ۲۵ هزار دستگاه خودرو را در روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد در طرح قرعه‌کشی فروش فوق‎العاده واگذار کردند اما باوجود پایان یافتن طرح حاشیه های آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش کارپرس، قرعه کشی خودرو آنهم در وانفسای تحریم ها و افزایش قیمت های لحظه ای خودرو، با حاشیه های زیادی همراه بوده  و این ماجراها پس از انجام قرعه کشی و واریز وجوه خودرو، با چالش هایی چون فروش حواله یا واگذاری خودروهای قرعه کشی توسط برندگان همچنان ادامه دارد.

تعدادی از برندگان قرعه کشی شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو ، در جدیدترین و متحمل ترین رویکرد اقدام به فروش امتیاز قرعه کشی خودروی خود کرده اند، هرچند این مورد پیش تر در فراخوان ثبت نام پیش بینی شده و غیرقانونی اعلام شده بود اما تعدادی از برندگان امتیاز خرید خودرو های خود را آگهی کرده و آماده واگذاری آن‌اند.

از طرفی شرکت های خودرورسازی اعلام کرده اند که سند خودروهای این طرح به دلیل جلوگیری از دلالی و رسیدن به دست مشتریان واقعی تا یک سال در گرو شرکت‌های خودروسازی خواهند بود و در صورتی که مشتری تا سه ماه برای شماره‌گذاری اقدم نکند، خودروی او از خدمات گارانتی خارج می شود.

این دو خودروسازدر اطلاعیه های خود بارها نسبت به فروش فوری محصولات این طرح هشدار دادند؛ چنانچه بر اساس مصوبات کمیته خودرو که با حضور دستگاههای نظارتی از جمله «دادستانی کل کشور» و «سازمان بازرسی کل کشور» به دو خودروساز ابلاغ شده است، به هیچ عنوان امکان صلح یا فروش خودرو به صورت وکالتی تا یکسال وجود ندارد.

همچنین یکی دیگر از شروط این بوده که سند خودروی واگذار شده به مدت یکسال در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند، و ازاین رو امکان فروش تا پایان دوران ترهین وجود ندارد.

در دیگر شروط این طرح ذکر شده پلاک واگذار شده از سوی پلیس راهور به فرد مشمول، به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نیست و مسئولیت هرگونه کشف تخلفات بر عهده دارنده پلاک انتظامی است و خودروی واگذار شده صرفاً با تطبیق مدارک هویتی به فرد ثبت‌نام کننده دارای مشخصات ثبت شده، تحویل داده می شود.

گفتین است این دو خودروساز، لوح فشرده اطلاعات و اسامی منتخبان طرح قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده را به دستگاههای نظارتی تحویل داده اند تا ضمن شفافیت واگذاری ها، امکان هیچگونه دخل و تصرف در آن ازبین برود.

 

دستگیری متخلفان

در این خصوص رئیس پلیس تهران بزرگ نیز با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش واگذاری امتیاز خودروهای قرعه کشی شده و یا فروش حواله فروش اینترنتی محصولات سایپا و ایران خودرو گفته است تاکنون متخلف که اقدام به واگذاری خودروهای برنده شده خود کرده اند، با ورود پلیس دستگیر شده‌ و برایشان  پرونده قضایی تشکیل شده است.

حسین رحیمی، عنوان کرده است که متخلفان در فضای مجازی و حقیقی اقدام به واگذاری پیش از موعد خودرویشان  با مبالغ افزوده از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان کرده‌اند .

رئیس پلیس فتای پایتخت نیز با اشاره به پیگرد قانونی استفاده از فضای مجازی برای فروش خودروهای قرعه کشی مطرح کرده است که اگر فروش حواله خودرو در فضای مجازی تحت پیگرد قرار می گیرد.

به گفته داوود معظمی گودرزی، آگهی کردن این موارد در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش کاملاً غیرقانونی بوده و با این موارد نیز برخورد خواهد شد، ضمن اینکه به مسئولان این سایت ها نیز گفته شده تا از انتشار چنین آگهی‌هایی خودداری کنند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حاشیه های طرح قرعه کشی خودرو همچنان ادامه دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است