این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: قیمتهای جدید خودرو به هیچ وجه واقعی و منطقی نیست و صرفا به نفع عدهای خاص خواهد بود؛ بنابراین شورای رقابت باید قبل از بروز فاجعه، درباره علت این فاصله قیمتی رانتزا پاسخگو باشد.
زاوه با اشاره به حاشیه سود بالای قیمت خودرو از کارخانه تا بازار تاکید کرد: حاشیه سود بالای قیمتهای جدید خودرو دستوپای هر کسی را میلرزاند و شبهه بالایی دارد، به طوریکه به زودی شاهد خلق خاوریهای جدید در بازار خودرو خواهیم بود.
به گفته این کارشناس خودرو، فرمولهای این چنینی بارها تکرار و با شکست مواجه شده است، بنابراین منطقی نیست روی اشتباهاتی که البته تبعات بسیاری هم دارد پافشاری کنیم.
پراید 70میلیونی خریدار ندارد چه برسد به ساینای 90میلیون تومانی!
زاوه در بخش دیگری از صحبتهای خود به جایگزین کردن ساینا و کوییک به جای پراید اشاره کرد و گفت: این خودروها نه به لحاظ قیمت و نه حجم تیراژ تناسبی با پراید ندارد، ضمن اینکه در حال حاضر مردم توان خرید پراید 70میلیونی را ندارند چه برسد به ساینای 90میلیون تومانی.
این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند تیراژ ساینا و کوییک را به اندازه پراید افزایش دهند، احتمال تعدیل قیمت و افزایش تقاضا برای آنها وجود دارد اما در غیر این صورت این خودروها جایگزین مناسبی برای پراید نخواهند بود.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان