Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مالیات خودروهای داخلی و وارداتی ابلاغ شد

یکشنبه | ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۳۱۴۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور : رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای، مالیات و عوارض خودروهای داخلی و وارداتی برای سال ۹۹ را ابلاغ کرد.
به گزارش کارپرس، امید علی پارسا در بخشنامه‌ای، بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی موضوع مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات ارزش افزوده و ماده ۱۷ قانون مالیات‎های مستقیم را ابلاغ کرد.براساس این بخشنامه بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای تولید داخل، مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال خودروهای وارداتی و بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالانه خودروهای تولید داخل براساس این بخشنامه، اعلام شده است.
 
بر این اساس، مبنای وصول حق‌الثبت در مورد انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و غیر سواری تولید داخل یا وارداتی حسب مورد، ماخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با در نظر گرفتن تقلیل مصرح در ماده ۴۲ قانون مالیات ارزش افزوده خواهد بود.
 
همچین مالیات، عوارض و حق الثبت سایر انواع خودروهای خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل جرثقیل، بالابر، بونکر و میکسر بر روی آنها نصب شده است، براساس بهای فروش یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده برای خودروهای مربوط، با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آن، از ردیف‌های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.
 
قیمت فروش انواع خودروهای تولید یا مونتاژ داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که حسب مورد بعد از تاریخ مقرر در تبصره مذکور تولید یا به کشور وارد می‌شوند توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می‌شود.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مالیات خودروهای داخلی و وارداتی ابلاغ شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است