Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته:

دستگاه شبیه ساز رانندگی باعث ارتقا ایمنی در رانندگی می شود

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۲:۰۳ | کد خبر: CP- ۱۳۱۲۳ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت:دستگاه شبیه ساز رانندگی باعث ارتقا ایمنی در رانندگی می شود.
به گزارش کارپرس، بعدازظهر امروز دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوریهای حمل و نقل پیشرفته و سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راه ناجا از مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مجری آموزش جامع و صلاحیت سنجی رانندگان اتوبوسرانی تهران و حومه بازدید کردند.

مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر به عنوان پیشتاز در طراحی و ساخت انواع بومی دستگاههای شبیه ساز وسایل نقلیه فعالیت می کند. این شبیه سازهای رانندگی در راستای کاهش حوادث رانندگی طراحی و ساخته شده اند.

دستگاه شبیه ساز رانندگی امکان آموزش و فراگیری مهارت های متنوعی را از سطح ساده تا پیشرفته برای کاربر فراهم می کند.

این مرکز تاکنون ساخت انواع دستگاههای شبیه ساز رانندگی و خودروهای سبک و سنگین، دستگاه شبیه ساز و سکوی متحرک و سیستم فرمان با پسخورد نیرویی، دستگاه شبیه ساز رانندگی مخصوص پارک های ترافیک و ... را در کارنامه خود دارد.

دستگاههای شبیه ساز رانندگی در واقع میزان توانایی فرد را در کنترل وسایل نقلیه می سنجند و برای افراد، گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه ای صادر می کنند.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از این مرکز گفت: یکی از مباحث مهم ایمنی، استفاده از فناوری ها در محصولات جاده ای است که تاکنون دستاوردهای زیادی در این زمینه توسط محققان کشور ارائه شده است.

وی افزود: یکی از محصولاتی که تاکنون در بخش رانندگی برای ارتقا ایمنی طراحی و ساخته شده دستگاه شبیه ساز رانندگی است، افزود: با استفاده از این مرکز که در آن دستگاه شبیه ساز مستقر شده حداکثر خدمات به ناوگان های مختلف اتوبوسرانی ارائه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در بخش هوایی چنین شبیه سازی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا می تواند به ارتقا ایمنی و حفظ جان افراد کمک زیادی کند.

وی با تاکید بر اینکه شبیه ساز رانندگی حاصل هم افزایی دانشگاه، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی بوده است، افزود: این سیستم نمی توانست به تنهایی وارد فاز اجرایی شود؛ اکنون می بینیم به خاطر همکاری های مشترک، دستگاه شبیه ساز مورد استفاده شرکت اتوبوسرانی قرار می گیرد.

به گفته وی در طراحی این سیستم، علم و تجربه پیاده سازی شده است.




منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دستگاه شبیه ساز رانندگی باعث ارتقا ایمنی در رانندگی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است