Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پویش «موتورسوار خوب» در پایتخت آغاز به کار کرد

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۱:۳۹ | کد خبر: CP- ۱۲۸۶۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار پویش «موتورسوار خوب» در پایتخت خبر داد.
به گزارش کارپرس، محمدرضا جوادی‌یگانه اظهارداشت: یک و نیم میلیون موتورسوار در پایتخت وجود دارد که بسیاری از آنها با رفتارهایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، براثر سوانح مختلف آسیب‌های جبران ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می‌کنند.
وی گفت: موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می‌روند.
 
جوادی‌یگانه افزود: آمارها میزان نارضایتی از شیوه‌های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می کند که نشان می‌دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود.
 
معاون شهردار تهران بیان کرد: براین اساس پویش «موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری پویش «موتورسوار خوب» در پایتخت آغاز به کار کرد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار پویش «موتورسوار خوب» در پایتخت خبر داد.
 
معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ راه‌اندازی کرده است.
 
وی، یافتن راه‌حلی برای مسائلی همچون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران را از اهداف این پویش عنوان کرد.
 
جوادی‌یگانه افزود: تشخص‌دادن و هویت‌دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون‌شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده موتورسواران و افراد پیرامون آنها از دیگر اهداف پویش «موتورسوار خوب» است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: ‌هویت‌بخشی به موتورسوار باید به عنوان قانونی و در زیرساخت اجتماعی و عمومی محقق شود که این پویش در سطح شهر تهران و با همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرداری، تلاشی نو در جهت ایجاد فرهنگسازی برای این جامعه بزرگ است.
 
منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پویش «موتورسوار خوب» در پایتخت آغاز به کار کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است