Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
وزیر صنعت:

خودروهای کف پارکینگ به ۳۰ هزار دستگاه کاهش یافت

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۲۰۴۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: امروز تولید خودروسازان نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و رقم بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه که در کف پارکینگ‌ها بود، اکنون به اندکی افزون بر ۳۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.
به گزارش کارپرس، «رضا رحمانی» ظهر یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی عادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: امروز در جلسه‌ای با یکی از خودروسازان بزرگ، مشخص شد که شمار خودروهای کف پارکینگ از ۸۰ هزار دستگاه به بیش از ۳۰ هزار دستگاه رسیده است و این امر ناشی از سیاست داخلی سازی در کشور است که به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گفته رحمانی قطعات داخلی سازی شده در واقع با تکیه بر توانمندی داخلی مشکلات این بخش را برطرف خواهد ساخت.

هپکو و رسیدگی به مشکلات

وی درباره مشکلات هپکو گفت: بحث سهامداری این واحد صنعتی مربوط به سازمان خصوصی سازی است که باید تصمیم‌گیری کند و از نظر تولید و اشتغال هم وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد موضوع شد و در واقع اکنون تعیین تکلیف سهامدار مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) است و روی مساله حقوق کارکنان این مجموعه قرار است بانک ملی ایران نابعی اختصاص دهد تا مشکل حقوق برطرف شود.

وزیر صنعت اضافه کرد: قرار است وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها) با هپکو برای خرید سفارش دهند که انتظار می‌رود مشکلات این واحد صنعتی به زودی برطرف شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان طرح معدنی آماده افتتاح

رحمانی پیرامون چشم انداز بخش معدن گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح های معدن وصنایع معدنی آماده افتتاح است و در واقع در بخش فلزات اساسی ( فولاد، مس و الومینیوم ) برنامه های خوبی در دست اجرا قرار دارد؛ بنابراین برای جایگزینی نفت و رونق اقتصادی، بخش معدن می تواند نقش آفرین باشد.

اخذ عوارض صادراتی از مواد معدنی و نظر وزیر

وزیر صنعت در ارتباط با موضوع روز، اخذ عوارض از صادرات مواد معدنی گفت: یک گروه معتقدند که صادرات این مواد خام فروشی است و یک گروه براین اعتقادند که اعمال عوارض موجب تعطیلی واحد های فعال در این بخش می شود، شاید از زاویه دید هریک این مساله درست باشد، اما وزارت صنعت امروز مبحث جلوگیری از فروش مواد خام را در برنامه دارد و روند نزولی را در این ارتباط می توان در زمینه کنسانتره سنگ آهن مشاهده کرد که از ۲۳ میلیون تن در سالهای پیش، پارسال به هشت میلیون تن کاهش یافت.

قرار است اخذ عوارض 25 درصدی از صادرات کنسانتره سنگ آهن از فردا ( یکم مهرماه ) براساس دستورالعمل ابلاغی به گمرک جمهوری اسلامی ایران ، شکل اجرایی به خود گیرد.

وی گفت: ممکن است براساس برنامه واحد ذوب مس به مدار تولید متصل نشود، بنابراین با فرصت ایجاد شده اجازه صادرات کنسانتره مس وجود دارد، اما هنگامی که واحد ذوب فعال شد، دیگر نیازی به صادرات کنسانتره وجود ندارد و این موضوع ممکن است در ارتباط با دیگر مواد معدنی هم شکل اجرایی به خود بگیرد.




منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای کف پارکینگ به ۳۰ هزار دستگاه کاهش یافت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است