این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مواد طرح ساماندهی صنعت خودرو این است که دولت موظف شده ظرف سه سال کلیه سهام خودروسازی را واگذار و این صنعت را صد درصد خصوصی کند؛ این اتفاق به زودی خواهد افتاد چراکه قانون است و لازمالاجرا.
ملکی تصریح کرد: حتی اگر کسانی باشند که مانع خصوصیسازی شوند با توجه به قانونی شدن این طرح نمیتوانند کاری از پیش ببرند و با قانونی شدن این موضوع دستهای پشت پرده از بین خواهد رفت.
وی اصلیترین مشکل این صنعت را تعدد شرکتهای خودروسازی عنوان کرد و گفت: بر خلاف تصور، یکی از مشکلات اصلی این صنعت تعدد خودروسازیها است؛ تا کنون 40خودروساز از ما مجوز گرفتهاند که 26مورد آنها فعال هستند.
ملکی افزود: در بیشتر کشورها شرکتهای خودروسازی با هم ادغام شده و درقالب یک یا دو برند کار میکنند اما در ایران تعدد شرکتها و نیز نمایندگیهای هر شرکت باعث شده تا مشکلات این صنعت هر روز بیشتر از قبل شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش هزینهها، عدم هماهنگی و کنترل را از عمده مشکلات تعدد در این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ما مثل گوشت قربانی بین بخش خصوصی تقسیم شده و ضرورت دارد تا هرچه سریعتر این شرکتها با هم ادغام و یکپارچه شوند.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان