Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس پلیس راهور کشور خبر داد:

در نوروز امسال تصادفات منجر به فوت ۳۱ درصد کاهش داشته است

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۱۳:۴۶ | کد خبر: CP- ۱۰۳۵۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس پلیس راهور کشور گفت: تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات در کشور نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.
به گزارش کارپرس، منطقه خراسان، صبح امروز سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که در اداره پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳۵ هزار نفر نیرو در حوزه راهور چه در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی و چه در بخش پلیس راه کشور به‌کار گرفته شده‌اند و بیش از ۶۵۰۰ واحد گشتی در معابر شهری و جاده‌ای کشور به کار گرفتیم. همچنین ۱۳۰۷ پایگاه ثابت و سیار در روزهای تعطیلات نوروز خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: در مجموع ۸ دستگاه برای ارایه خدمت به مردم در این روزهای تعطیلات با ما همکاری داشتند اعم از هلال‌احمر، امداد و نجات و... . تعداد ۱۰۷ هزار نفر در کشور ماموریت خدمت‌رسانی به مردم را از ۲۵ اسفندماه آغاز کردند. بیش از ۱۰ میلیون همیار، ۸۰۰ هزار فرهنگ‌یار شامل معلمان و اولیای مدارس به همراه ۶۵ هزار راهوران محلات و بیش از ۹۰ هزار بازرسان نامحسوسی با پلیس راهور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ما همکاری کردند.

هادیانفر ادامه داد: نکته مهم اینجاست که در سال ۱۳۸۴، ۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود داشته و ۲۷ هزار جانباخته ناشی از تصادفات در کشور داشتیم، درحالی که امروز ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد و ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر جان باخته داشتیم. نکته اینجاست درحال حاضر هیچ تناسبی بین وسایل نقلیه و جاده‌های کشور وجود ندارد. از سویی دیگر در سال گذشته فقط ۶۰ هزار خودرو از رده خارج شده که نشانگر این است که ورودی خودرو زیاد است اما امکان خروج وسیله به هر دلیلی در کشور وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به شرایط نامساعد جوی در کشور خاطرنشان کرد: شرایط جوی نامساعدی را در سال جاری تجربه کردیم که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است، در نیمه اول عید، افزایش ۶ درصدی سفرها را نسبت به سال گذشته داشتیم، اما با وجود شرایط جوی ناپایدار به ویژه در محورهای شمال، جنوب، غرب و جنوب غرب کشور سفرها کاهش داشت. متاسفانه شاهد وقوع سیل در برخی مناطق بودیم، در مجموع با اطلاع رسانی‌های پلیس راهور نکاتی که مردم بایستی در حین سفر رعایت کنند، صورت گرفته و تقریبا وضعیت مطلوبی در گزارشات خود داشتیم.

وی افزود: سال جاری در مجموع حوادث کشور در حوزه تصادفات نسبت به آمارهای پزشکی قانونی سال ۱۳۹۷، ۳۱ درصد کاهش جان‌باخته در کشور داریم، همچنین ۷ درصد از تعداد مجروحان کاهش یافته و ۹ درصد نیز در تعداد فقره تصادفات کاهش داشتیم. نکته مهم اینجاست که بیشترین تصادفات در نیمه دوم تعطیلات به‌ دلیل شرایط جوی کشور و مربوط به واژگونی‌ خودرو بوده که آمار ۴۳ درصدی دارد.

هادیانفر تشریح کرد: عمده دلایل واژگونی آب‌گرفتگی سطح معابر، لغزندگی، عدم کنترل وسیله توسط راننده، خستگی و سرعت و سبقت غیرمجاز به ویژه در سر پیچ‌ها است. از سوی دیگر در ۴۸ ساعت گذشته تاکید داشتیم که مردم سفرهای غیرضروری خود را به شمال، غرب و جنوب غرب کشور متوقف کنند. همچنین مسافران و رانندگانی که سفر کردند امروز و فردا هر جایی که هستند، بمانند چرا که شرایط سفر در این چند روز مهیا نیست، حتی سفرهای درون‌شهری غیرضروری نیز تا حد امکان انجام نشود.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: در حال حاضر در پل دختر، در بخش‌هایی از خوزستان، سیلاب وجود دارد، همچنین در بخش‌هایی از سمنان، دامغان آب‌گرفتگی وجود دارد. هنگامی که سطح آب گرفتگی بالاست مسیر و معبر دیده نمی‌شود و افراد به بی‌راهه یا حاشیه کناره جاده واژگون می‌شوند؛ بنابراین مسافران امروز و فردا سفر نکنند، اما از ۱۴ فروردین ماه بارش‌ها کاهش پیدا می‌کند و شرایط مناسبتری ایجاد خواهد شد. برای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه افراد زمان بازگشت خود از سفر را در این سه روز مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش‌های کوهستانی بارش برف را داریم توضیح داد: حدود ۴۸ ساعت است که محور تهران به چالوس را مسدود کردیم، شب گذشته نیز به‌دلیل ریزش سنگ و بارش برف، محور هراز را مسدود کنیم. در روزهای عید پرتاب چند تکه سنگ بزرگ را از کوه داشتیم که یک مورد فوتی داشته است.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

در نوروز امسال تصادفات منجر به فوت ۳۱ درصد کاهش داشته است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است