Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

نقش امدادی آفرود سواران در مواقع ضروری

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۰۷:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۰۳۵۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
آفرود تنها یک ورزش و یا سرگرمی نیست و در بسیاری موارد آفرودسواران به صورت خودجوش به عنوان نیروی امدادی برای کمک رسانی در مناطق حادثه دیده صعب العبور حضور یافته اند.
به گزارش کارپرس، در حوادثی همچون زلزله سیل و یا اتفاقاتی که در ارتفاعات یا مناطق صعب العبور رخ می دهد بهترین گزینه اقدام زمینی استفاده از آفرود سواران حرفه ای و مجهز است.
 
بسیاری از آفرود بازان خودروهای خودرا به تجهیزاتی مجهز می‌کنند که شاید نمونه اش در هیچ خودرویی وجود نداشته باشد.
 
این تنها یک عشق نیست و این افراد خود را برای روزهای سخت و مسیر های صعب العبور آماده می‌کنند، همانگونه که در ماجرای سقوط هواپیمای یاسوج خودرو های خود را به دل کوه زدند و برای یافتن اجساد بجا مانده مسافران جان خود را به خطر انداختند.
 
در این روز ها نیز آفرود سواران با حضور در مناطق سیل زده تمام تلاش خود را می‌کنند تا با کمک به دیگر نیروهای امدادی باری را از دوش آنها بردارند و نقش خود را برای کمک به هموطنان خود ایفا کنند.
 
یک راننده آفرود خوب علاوه بر تجهیز و ارتقا خودرو و افزودن ادوات مورد نیاز برای آفرود، چندین سال باید تمرین و ممارست داشته باشد تا بتواند در هر شرایطی از پس رانندگی در مسیر های دشوار برآید. نمونه ویدئو های زیادی از مهارت های آن ها را دیده ده ایم و گاها با دیدن برخی از آن ها شگفت زده شده ایم چرا که با خودرو کار هایی انجام می دهند که علاوه بر استفاده از قابلیت های خودرو نیاز به مهارت در رانندگی نیز دارد.
 
به نظر می رسد وقت آن رسیده که ارتباط آفرود سواران با سازمان ها و ستاد های بحران شهر ها باید نزدیکتر شود تا در شرایط بحرانی بتوان از قابلیت های آن ها برای امداد و کمک رسانی استفاده کرد، این در حالی است که این حس مسئولیت در آن ها وجود دارد و همانگونه که طی چند روز گذشته با رساندن خود به مناطق سیل زده هر آن چه از دستشان بر می آمد انجام دادند پس چه بهتر که با تشکیل گروه های امدادی آفرود سواران در چنین شرایطی منسجم تر و هماهنگ تر عمل کنند. 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نقش امدادی آفرود سواران در مواقع ضروری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است