Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

با اولین دوچرخه برقی بدون نیاز به باطری آشنا شوید

دوشنبه | ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۱:۲۶ | کد خبر: CP- ۲۱۶۶۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
یک کارآفرین فرانسوی دوچرخه‌ای برقی طراحی کرده است است که به جای استفاده باتری، از ابرخازن برای ذخیره انرژی استفاده می‌کند. اگر دوچرخه‌سواری روزانه برای شما بسیار چالش‌برانگیز است، ممکن است وسوسه شوید که دوچرخه برقی یا همان دوچرخه الکتریکی را انتخاب کنید. اما مسئله‌ای که در مورد این دوچرخه‌ها وجود دارد این است که تولید باتری برای‌ آنها منابع طبیعی زیادی مانند لیتیوم یا عناصر کمیاب خاکی مصرف می‌کند؛ منابعی که استخراجشان اغلب تأثیر منفی بر محیط زیست می‌گذارد. حالا اما آدرین للیه‌ور، کارآفرین فرانسوی، راه حلی پیشگام و پایدار برای حل این معضل طراحی کرده است. این مخترع دوچرخه‌ای برقی به نام «پی-‌پاپ» (Pi-Pop) طراحی و ثبت کرده که نه از باتری‌های لیتیومی، بلکه از ابرخازن‌ها استفاده می‌کند.

خودروپرس / به بیان ساده، یک ابرخازن با ذخیره انرژی به روش الکترواستاتیکی یا از طریق شارژ آهسته کار می‌کند. این در مقابل طرز کار باتری لیتیومی است که انرژی را از طریق یک واکنش شیمیایی ذخیره می‌کند.

به عبارت دیگر، یک ابرخازن می‌تواند در صورت نیاز انرژی را خیلی سریع ذخیره و آزاد کند. در مورد دوچرخه، این به معنای ذخیره انرژی در زمانی است که فرد پدال می‌زند یا ترمز می‌کند و از آن برای کمک به کارهای دشوارتر مثل آغاز حرکت یا حرکت در سربالایی استفاده می‌کند.

ابداع‌کننده این دوچرخه ۲۰ کیلوگرمی تخمین می‌زند کمک‌هایی که توسط ابرخازن‌های دوچرخه به دوچرخه‌سوار ارائه می‌شود، برای حدود ۸۰ درصد شهرهای اروپایی مناسب است.

مفهوم ابرخازن به خودی خود یک نوآوری جدید نیست. اولین مدل‌های آنها در پایان دهه هفتاد میلادی ساخته شدند و امروزه در سیستم های فتوولتائیک (مانند پنل‌های خورشیدی)، دوربین‌های دیجیتال و برخی خودروهای هیبریدی یا برقی برای بهبود عملکرد به کار می‌روند.

سازندگان دوچرخه جدید می‌گویند هیچ ماده معدنی کمیابی در تولید انرژی برای این دوچرخه استفاده نمی‌شود، زیرا ابرخازن‌ها از کربن، پلیمر رسانا، فویل‌های آلومینیومی و خمیر کاغذ ساخته شده‌اند. موادی که از قبل فرآیندهای بازیافت برای آنها وجود دارد.

ev byce

شرکت سازنده همچنین ادعا می‌کند یک مزیت دیگر این دوچرخه‌ها، در مقایسه با دوچرخه‌های الکتریکی کلاسیک، این است که نیازی به صبر کردن برای شارژ آنها نیست. علاوه بر آن طول عمر ابرخازن نیز بین ۱۰ تا ۱۵ سال است (در مقایسه با ۵ یا ۶ سال برای یک باتری لیتیومی).

این دوچرخه که اکنون طرحی از نسل سوم آن در دست ساخت است، در حال حاضر در شهر اورلئان فرانسه مونتاژ می‌شود.شرکت سازنده که ۲۵ کارمند دارد در حال حاضر ۱۰۰ دوچرخه در ماه تولید می‌کند و بنا دارد تا سال ۲۰۲۴ تعداد دوچرخه‌های تولیدی خود را تا ماهانه یک هزار عدد برساند. 

این در حالی است که مسئولان آن می‌خواهند تا سال ۲۰۲۵ بازار اروپا را نیز هدف قرار دهند.

مطابق داده‌های دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، کشورهای عضو این اتحادیه در سال گذشته ۱.۲ میلیون دوچرخه الکتریکی و ۵.۲ میلیون دوچرخه غیرالکتریکی وارد کرده است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با اولین دوچرخه برقی بدون نیاز به باطری آشنا شوید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است