Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دور دوم جنگ قیمتی با کاهش قیمت غول چینی

دوشنبه | ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - ۱۲:۰۹ | کد خبر: CP- ۲۱۵۹۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بی‌وای‌دی با کاهش شدید قیمت در چین، در مقابل تویوتا و فولکس‌واگن عقب مانده خودروهای برقی قرار می‌گیرد.
به گزارش خودروپرس،غول چینی خودروهای الکتریکی با کاهش ۱۰۰ مدلی آمد و ۷۰ مدل دیگر را باقیمت‌های پایین‌تر به بازار عرضه کرده است.

بی‌وای‌دی که از شکست دادن تسلا به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز برقی در جهان راضی نیست، اکنون در یکی از بیشترین دوره‌های تخفیف‌هایی که در چین دیده می‌شود، هدف خود را ربودن مشتریانی مانند تویوتا موتور و فولکس واگن گذاشته است. این خودروساز در حال حاضر تقریباً هر مدل خودروی الکتریکی و هیبریدی را که به فروش می‌رساند تخفیف می‌دهد زیرا بخشی از یک کمپین بازاریابی اعلام می‌کند «برق ارزان‌تر از نفت است».

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیش از ۱۰۰ مدل موجود را در مقایسه با دسامبر کاهش داده است و ۷۰ مدل دیگر را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کرده است. قابل ذکر است که مقرون به صرفه ترین خودروی برقی بی‌وای‌دی هم ارزان تر شده است. هاچ بک سی‌گال با ۵ درصد تخفیف به ۶۹ هزار و ۸۰۰ یوان (کمتر از ۱۰ هزار دلار آمریکا) کاهش یافته است.

سدان Qin Plus پرفروش خودروی بی‌وای‌دی با ۲۰ درصد تخفیف به قیمت اولیه ۷۹ هزار و ۸۰۰ یوان رسیده است. تنها مدل‌های بی‌تأثیر از برند یانگ‌وانگ که اخیراً ارائه شده است، از جمله ابرخودروی تازه رونمایی‌شده‌اش با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان (۲۳۳ هزار دلار آمریکا) است.

در حالی که سازندگان چینی خودروهای برقی معمولاً مدل‌های خود را برای اولین بار در شهرهای ثروتمندی مانند شانگهای و شنژن عرضه می‌کنند، کاهش قیمت‌های بی‌وای‌دی با هدف متقاعد کردن رانندگان به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و برقی‌سازی و در عین حال به‌دنبال جلب مشتریان است. در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی که قبلاً توانایی خرید خودروی برقی را نداشتند. این راهبرد تهدیدی برای تویوتا، فولکس واگن و نیسان موتور است که همگی در انتقال به خودروهای برقی کند بوده‌اند و در نتیجه فروششان در چین آسیب دیده است.

طبق گزارش بلومبرگ، هدف از کاهش قیمت‌ها متقاعد کردن رانندگان به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و برقی شدن آنهاست و در عین حال به دنبال جذب مشتریان در شهرهای کوچکتر است. تشدید اخیر جنگ قیمت‌ها می‌تواند تکان دادن بخش خودروهای برقی چین را تسریع بخشد زیرا تولیدکنندگان ضعیف‌تر مجبور به ادغام یا خارج شدن از تجارت هستند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دور دوم جنگ قیمتی با کاهش قیمت غول چینی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است