Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تعرفه برق خودروهای الکتریکی اعلام شد

سه شنبه | ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۰۹:۵۶ | کد خبر: CP- ۲۱۵۳۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با جدی‌تر شدن موضوع واردات خوردوهای برقی یکی از دغدغه‌هایی که متقاضیان احتمالی این خودروها با آن مواجه هستند، کسب اطمینان از وجود زیرساخت‌هایی مانند ایستگاه‌های شارژ است.
به گزارش خودروپرس،  همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که تامین برق برای این خودروها با هزینه‌ بالایی مواجه باشد. روز گذشته مدیرعامل توانیر توضیحاتی در این رابطه ارائه داد؛ بر این اساس نرخ برق مصرفی این خودروها کیلوواتی ۵۴۷‌تومان خواهد بود
 
مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد درباره ایجاد جایگاه شارژ خودروهای برقی، افزود: ۸ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور برای ایجاد جایگاه شارژ خودروهای برقی در نظر گرفته شده که در جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های موردنظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.
 
وی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان ادامه داد: در ایران اما این خودروها محدود هستند که حدود ۸۰هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد و از این تعداد درخواست‌هایی برای ۱۰هزار خودرو ارائه شده و پیرو آن نیز وزارت صمت درخواست ۷ تا ۸ مگاوات تامین برق ایستگاه‌های شارژ این تعداد خود را ارائه کرده است که با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ۴۰مگاوات نیز قابل‌افزایش است.
 
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: که تقویت زیرساخت‌های تامین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی‌شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برق معمولا در ساعت‌هایی که حداقل بار است، قابل‌استفاده باشد.
 
وی با بیان اینکه در حال تامین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعرفه برق خودروهای الکتریکی اعلام شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است