Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تسلا در آلمان هم ارزان شد

شنبه | ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۰۹:۴۰ | کد خبر: CP- ۲۱۴۳۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا قیمت مدل Y را در آلمان، پس از سیاست کاهش قیمتی که در چین داشت، کاهش داد
به گزارش خودروپرس، تسلا یک هفته پس از کاهش قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y در چین، قیمت خودروهای مدل Y خود را در اروپا از جمله آلمان کاهش داده است که در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به عنوان برترین فروشنده خودروهای الکتریکی به فولکس‌واگن از دست داد.
 
این کاهش قیمت سهام تسلا را نزدیک به ۳درصد کاهش داد و شروع ضعیف سهام این شرکت در سال ۲۰۲۴ را تشدید‌کرد. تسلا قیمت مدل Y و مدل Y پرفورمنس را به ترتیب تخفیف ۹درصدی و ۸.۱درصدی نسبت به قیمت‌های قبلی داد. طبق داده‌های وب‌سایت تسلا، همچنین قیمت مدل‌های دیفرانسیل عقب مدل Y را ۴.۲درصد کاهش داد.

فولکس‌ واگن در سال ۲۰۲۳ از تسلا به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای برقی در آلمان سبقت گرفت و ۱۳.۵درصد از سهم بازار را در مقایسه با ۱۲.۱درصد تسلا به خود اختصاص داد.در فرانسه، این شرکت قیمت مدل Y خود را تا ۶.۷درصد کاهش داد. قیمت‌ها در دانمارک تا ۱۰.۸درصد کاهش یافت. ب

ه گزارش CNBC، در هلند قیمت مدل Y تا ۷.۷درصد کاهش یافت و تسلا قیمت‌ها را بین ۵.۶ تا ۷.۱درصد در نروژ کاهش داد. آخرین کاهش قیمت پس از آن صورت گرفت که تسلا هفته گذشته اعلام کرد که بیشتر تولید خودروی خود را در کارخانه خود در نزدیکی برلین از ۲۹ژانویه تا ۱۱فوریه به حالت تعلیق درمی‌آورد.

همچنین اوبر اعلام کرد که با تسلا همکاری می‌کند تا پذیرش خودروهای الکتریکی را در بین رانندگان افزایش دهد.شرکت اوبر به رویترز گفت که با تسلا برای ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی توسط رانندگان خود در ایالات‌متحده همکاری می‌کند، زیرا در تلاش است سال ۲۰۳۰ در شهرهای ایالات ‌متحده و کانادا بدون آلایندگی باشد.

اوبر به رانندگان خود مشوق‌های خرید انحصاری تا سقف ۲هزار دلار برای مدل ۳ و مدل Y تسلا، جدا از اعتبار مالیاتی فدرال موجود، ارائه می‌دهد. آنها باید تا ۳۱ مارس خودرو را خریداری و دریافت کنند و تا ۱۵ مه سفرهای خود را تکمیل کنند تا واجد شرایط باشند.اوبر از سال گذشته، ۷۴هزار راننده خودروهای برقی فعال در ایالات‌متحده، کانادا و اروپا داشت.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا در آلمان هم ارزان شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است