جیسون لو، تحلیلگر اصلی در Canalys گفت: علیرغم کاهش ۲۰ درصدی متوسط قیمت فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳، انتخاب ناکافی محصول و تجربه شارژ نامناسب تقاضا را با مشکل مواجه کرد و بر رشد بازار خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشت.
این شرکت تحقیقاتی افزود که انتظار میرود در سال ۲۰۲۴، بازار خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی ۲۶.۸ درصد رشد کند. نفوذ خودروهای برقی در چین به ۴۰ درصد خواهد رسید و برندهای چینی ۷۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند زیرا کاهش هزینه باتری باعث فروش خودروهای کامپکت و ساب کامپکت می شود.
بر اساس گزارش رویترز، بیوایدی چین در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ از تسلا به عنوان پرفروشترین سازنده خودروهای برقی پیشی گرفت. با این حال، کندی در انتقال خودروهای برقی، چندین خودروساز قدیمی مانند فورد را بر آن داشت تا برنامههای توسعه تولید خود را کاهش دهند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان