Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مدت شارژ، دردسر جدید سایبرتراک

سه شنبه | ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۰۹:۲۶ | کد خبر: CP- ۲۱۳۸۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
باتری‌هایی که تسلا برای خودروی سایبرتراک خود به کار می‌برد، با چالش مدت‌زمان شارژ روبه‌رو شده‌اند و ادعا شده مدت‌زمان شارژ ۸۰درصد باتری طولانی‌تر از بازه‌ای است که شرکت اعلام کرده است.
به گزارش خودروپرس، عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ (که قطر آن ۴۶ و ارتفاع آن ۸۰‌میلی‌متر است) با انتقاداتی روبه‌رو شده است. در وهله نخست نگرانی‌ها از خودروی مدلY شروع شد که پس از به‌کارگیری باتری ۴۶۸۰، سرعت شارژی آن به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.
 
اخیرا نیز منحنی شارژ باتری سایبرتراک فاش شده و به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در این زمینه را تایید می‌کند. این امر نشان می‌دهد احتمالا مدت زمان شارژ خودروی عظیم تسلا بسیار طولانی خواهد بود. سایبرتراک نخستین خودروی تسلاست که در آن از باتری‌های ۴۶۸۰ استفاده شده و همین امر در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به توقف تولید باتری ۴۶۸۰ مدل Y در کارخانه گیگافکتوری منجر و دلیل آن اختلال در عملکرد باتری اعلام شد.

داده‌های اولیه مربوط به شارژ حاکی از مدت‌زمان طولانی این فرآیند است، به‌طوری‌که پر شدن ۸۰درصد باتری در مدتی طولانی‌تر از ۲۵دقیقه‌ای انجام می‌شود که شرکت به طور رسمی اعلام کرده بود. چالش اصلی نیز ریشه در کاهش سریع قدرت شارژ و در نتیجه طولانی شدن مدت‌زمان شارژ واقعی و فراتر از انتظارات است.

تسلا برای برطرف کردن شبهات و تکرار احتمالی مشکلات باتری مدل Y، «سایبر سل» را معرفی کرد که یک نسخه پیشرفته‌تر از باتری ۴۶۸۰ است. هرچند شرکت مدعی است تراکم انرژی ۱۰درصد افزایش یافته، اما داده‌های مخصوص شارژ هزینه در این زمینه ارائه نشده‌اند.

با این وجود به دلیل فقدان یک منحنی شارژ کامل، نتیجه قطعی امکان‌پذیر نیست. اخیرا یک سایبرتراک در محل شارژ مخصوص این خودروها در ایستگاه V۳سوپرشارژر دیده شد. مشخص شد که مدت‌زمان شارژ ۱۴۸ کیلووات در ظرفیت ۳۵درصد بسیار کمتر از مدل‌های دیگر تسلا با سطح قدرت مشابه است. مدت‌زمان تخمین‌زده‌شده برای شارژ ۸۰درصد باتری به ۳۵دقیقه افزایش یافته است.

همچنین یک مالک سایبرتراک فرآیند شارژ خودرو را به طور واضح‌تر تشریح کرد. به گفته وی ۴۰دقیقه طول می‌کشد تا ۸۰درصد باتری خودرو پر شود و قدرت شارژ از ۲۵۰ کیلووات در ۲۰درصد به ۱۵۰کیلووات در ۴۰درصد کاهش می‌یابد. هنگام شارژ نیز بین ۶۵ تا ۸۵درصد قدرت شارژ حدود ۸۰کیلووات است.

البته تسلا به طور عمدی عملکرد شارژ را به طور نرم‌افزاری محدود کرد تا داده‌های خاصی برای ارزیابی و بهبود عملکرد طولانی‌مدت باتری فراهم کند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مدت شارژ، دردسر جدید سایبرتراک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است