Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رقیب تسلا گام جهانی برداشت

یکشنبه | ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - ۱۰:۱۱ | کد خبر: CP- ۲۱۳۵۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بی‌وای‌دی قصد دارد اولین کارخانه خودروسازی اروپایی خود را در مجارستان بسازد که بخشی از تلاش این خودروهای الکتریکی چینی برای به چالش ‌کشیدن تسلا به عنوان تولیدکننده غالب خودروهای برقی است.
به گزارش خودروپرس،بی‌وای‌دی روز جمعه (۲۲دسامبر) اعلام کرد که این کارخانه خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را برای بازار اروپا تولید و هزاران شغل ایجاد می‌کند و افزود که این یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در تاریخ اقتصادی مجارستان خواهد بود.
 
بی‌وای‌دی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان است که بیشتر آنها در چین فروخته می‌شوند و با هدف گسترش فروش در سطح جهانی، شروع به افتتاح نمایندگی‌های خود در اروپا کرده است. این خودروساز سال گذشته، ۱.۸۶میلیون خودروی باتری‌دار، از جمله پلاگین هیبریدی، فروخت. این رقم در صدر تسلا قرار گرفت که ۱.۳میلیون خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۲ فروخت.

بی‌وای‌دی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز تولید جدید در شهر سگد در جنوب مجارستان خواهد بود اما هیچ جزئیاتی در مورد اندازه کارخانه، مقدار هزینه‌ای که بی‌وای‌دی خرج خواهد کرد، یا زمان شروع ساخت آن وجود نداشت.

تحلیلگران اظهار کردند که این کارخانه احتمالا ظرفیت تولید حدود ۲۰۰هزار خودرو در سال خواهد داشت و مرحله به مرحله افزایش می‌یابد. این تصمیم یک پیروزی برای مجارستان است که به یکی از قطب‌های اروپایی پیشرو در صنعت خودروهای برقی تبدیل شده است، جایی که امکانات تولید بیشتر به خودروسازان آلمانی مانند گروه مرسدس بنز، آئودی فولکس واگن و اخیرا بی‌ام‌و در گذار از عصر موتورهای احتراقی کمک می‌کند.

این کشور در پنج سال گذشته حدود ۲۰میلیارد یورو (۲۹.۲میلیارد دلار سنگاپور) سرمایه‌گذاری در زمینه خودروهای برقی دریافت کرده است. بی‌وای‌دی یکی از تولیدکنندگان خودروهای برقی است که به‌سرعت به اروپا نفوذ می‌کند. این شرکت می‌گوید قصد دارد در سال آینده سه مدل جدید را علاوه بر پنج مدلی که در حال حاضر به فروش می‌رساند، شامل سدان، هاچ‌بک و شاسی‌بلند، در اروپا عرضه کند. بی‌وای‌دی ۲۳۰ شعبه در ۱۹کشور اروپایی دارد.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، مجارستان در سال‌های اخیر به دنبال تبدیل شدن به قطب جهانی تولید باتری‌های لیتیوم یونی در عصری بوده است که دولت‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای با تغییر به سمت خودروهای الکتریکی هستند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رقیب تسلا گام جهانی برداشت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است