Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تحول در لکسوس

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۸ | کد خبر: CP- ۲۱۲۲۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
لکسوس با اجرای برنامه‌ای بلندپروازانه می‌خواهد به‌سرعت مدل‌های جدید الکتریکی را به بازار عرضه کند. این کارخانه کانسپت‌هایی از این مدل‌های جدید را در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.
به گزارش خودروپرس، لکسوس با آمدن این مدل‌های جدید از سال ۲۰۳۵ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد. به گزارش BBC، اولین مدل الکتریکی در این برنامه جدید یک خودروی اسپرت است که در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد. این مدل براساس کانسپت LF-ZC ساخته می‌شود که به‌تازگی در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد.
 
LF-ZC روی پلتفرمی ساخته می‌شود که از اساس برای خودرو‌های الکتریکی ساخته شده و برای همین فرمی متفاوت با مدل‌های بنزینی لکسوس دارد. جلوپنجره و چراغ‌های LF-ZC برداشتی تازه از فرم و شکل کنونی خودرو‌های لکسوس است. خودرو برای کاهش مقاومت در برابر هوا، با ارتفاع کم طراحی شده است.

فاصله بین چرخ جلو و عقب تا حد ممکن افزایش یافته تا درها بزرگ‌تر باشد و سرنشینان جای بیشتری داشته باشند. لکسوس با این کانسپت هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند حرکات راننده را رصد کرده و با راننده گفت‌وگو کند. مثلا هوش مصنوعی می‌تواند وقتی راننده یا سرنشینان به یک ساختمان اشاره کردند درباره آن ساختمان به راننده اطلاعات بدهد یا مسیر رسیدن به آن را پیدا کند.
 
این هوش مصنوعی توسط شرکتی به نام Woven طراحی شده که از زیرمجموعه‌های تویوتاست. لکسوس می‌گوید در برنامه‌ جدیدش می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ فروش مدل‌های الکتریکی را به یک میلیون دستگاه در سال برساند. این برنامه با توجه به فروش کنونی خودرو‌های الکتریکی کارخانه بلندپروازانه است.
 
فروش خودرو‌های الکتریکی لکسوس در سال ۲۰۲۲ کمی بیشتر از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه بود و مجموع فروش خودرو‌های الکتریکی تویوتا و لکسوس در این سال به ۲۵هزار دستگاه نرسید. برای مقایسه، فروش تسلا، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های خودرو‌های الکتریکی در جهان، در سال ۲۰۲۲ یک‌میلیون و ۳۰۰هزار دستگاه بود.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحول در لکسوس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است