نیو که زمانی یکی از درخشانترین ستارههای نوظهور در بازار خودروهای الکتریکی چین بود، از اهداف فروش خود به شدت فاصله میگیرد و همچنان زیان میدهد. بر اساس گزارش سالانه این شرکت، ۲۶ هزار و ۷۶۳ کارمند تمام وقت در این شرکت در پایان سال ۲۰۲۲ وجود داشت.
این تصمیم با توجه به فشار در بازار گسترده خودروهای برقی چین است که بزرگترین بازار چین است وشرکتهای کوچکتر را تحت فشار قرار میدهد. جنگ قیمتی که یک سال پیش در ایالاتمتحده شروع شد، فشار را تشدید کرد و سایرین نیز با کاهش قیمتها در رقابت برای جذب مشتریان به دنبال نشانههایی از کاهش فروش بودند. لی عنوان کرد که این یک تصمیم سخت اما ضروری در برابر رقابت شدید است. سفر ما یک ماراتن در یک مسیر گل آلود است.
طبق گزارش بلومبرگ، نیو سهمی در حدود ۲.۱ درصد از بازار خودروهای انرژی نو چین را دارد که شامل خودروهای هیبریدی میشود و در ۹ ماهه اول سال جاری حدود ۱۱۰ هزار خودروی برقی به فروش رسانده که بسیار کمتر از هدف سالانه ۲۵۰ هزار خودرو است. در مقایسه، بیوایدی تنها در ماه اکتبر بیش از ۱۶۵ هزار خودروی تمام الکتریکی فروخت که با احتساب فروش هیبریدی خود به ۳۰۱ هزار و ۹۵ دستگاه رسید.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان