به گزارش خودروپرس، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که در سال 2022 بالغ بر 807 هزار و 180 دستگاه خودروی تمام الکتریکی در آمریکا به فروش رسید که 5.8 درصد بیشتر از سال قبل از آن است.
این آمار برگرفته از شرکت تحقیقات بازار «موتور اینتلیجنس» (Motor Intelligence) است.
برخلاف رشد خودروهای برقی آمار نشان میدهد که کل فروش خودروی آمریکا در سال 2022 حدود 8 درصد نسبت سال پیش از آن افت کرده است.
برآوردهای موتور اینتلیجنس حاکی است که تسلا همچنان بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکا سلطه دارد و سال گذشته 65 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.
این رقم نسبت به 72 درصد در سال 2021 اندکی کاهش نشان میدهد که علت آن عرضه مدلهای الکتریکی بیشتر توسط خودروسازان قدیمی است.
به گزارش وال استریت ژورنال، تسلا آمار تحویل جهانی خودرو را گزارش میدهد اما نتایج منطقهای را معمولاً ذکر نمیکند.
این گزارش میافزاید فورد موتور سال گذشته در جایگاه دوم فروش خودروهای الکتریکی آمریکا قرار گرفت و 7.6 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
هیوندای موتور و کیا نیز پس از عرضه شاسیبندهای جدید و محبوب مشترکاً جایگاه سوم را با 7.1 درصد در اختیار گرفتند.
منبع: وال استریت ژورنال
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان