Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروی آینده اپل: ارزان‌تر از آنچه تصور می‌کنید

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۲:۱۶ | کد خبر: CP- ۲۰۱۸۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که انتظار می‌رفت خودروی آینده اپل مثل گوشی‌های آیفون در رده محصولات گران‌قیمت باشد اما گزارش‌ها حاکی است که قیمت آن کمتر از حدانتظار خواهد بود.

به گزارش خودروپرس، اپل مدتی است که به دنبال ورود به بازار جذاب خودروست و در پروژه‌ای با عنوان «تیتان» بر روی نخستین خودروی خود که اغلب با نام غیررسمی iCar شناخته می‌شود، کار می‌کند.

جزئیات پروژه تیتان تاکنون به صورت راز نزد اپل محفوظ مانده و هیچ اطلاعات عینی درباره نوع بدنه، ساختار باتری، مشخصات عملکرد یا حتی قیمت آن منتشر حداقل تاکنون منتشر نشده است.

با این حال برخی منابع به بلومبرگ گفته‌اند که خودروی اپل زمانی که رسماً وارد بازارهای منتخب شود شاید قیمتی کمتر از 100 هزار دلار داشته باشد.

این بدان معنی است که این خودرو ارزان‌تر از همتایان الکتریکی خود همچون جی ام هامر و سدان برقی مرسدس EQS خواهد بود.

جزئیات دیگری که از این محصول که هنوز به طور رسمی تأیید نشده حاکی است که خودروی آینده اپل دارای یک سیستم دستیار راننده پیشرفته با تعدادی حسگر لیدار و رادار خواهد بود که به آن کمک می‌کند تا در صورت دریافت مجوزهای قانونی شرایط جاده‌ای و ترافیکی را به طور خودران کنترل کند.

کار بر روی پروژه تیتان در حالی است که اپل در سال 2016 طرح‌های تولید خودرو را کنار گذاشته و در عوض بر روی فناوری رانندگی خودران متمرکز شده بود.

اما پس از آن نقشه ساخت یک مدل واقعی خودرو دوباره در دستور کار اپل قرار گرفت و این شرکت مذاکرات با تولیدکنندگان خودرو برای همکاری در این پروژه را آغاز کرد.

در این رابطه مذاکراتی با هیوندای و نیسان صورت گرفت که سرانجامی نداشت و در عین حال شایعاتی درباره همکاری اپل با تویوتا، ال جی و مگنا نیز مطرح شده است.

با توجه به آنکه شمار زیادی از غول‌های لوازم الکترونیکی مصرفی نظیر شیائومی و سونی سراغ تولید خودروهای اختصاصی خود، چه به صورت مستقل و چه از طریق همکاری با خودروسازان، رفته‌اند باید دید در آینده اپل نیز خودروی اختصاصی خود را در نهایت تولید خواهد کرد یا خیر.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروی آینده اپل: ارزان‌تر از آنچه تصور می‌کنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است