Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی موشنال و اوبر در لاس‌وگاس

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۰:۴۵ | کد خبر: CP- ۲۰۱۷۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مشتریان تاکسی اینترنتی اوبر برای نخستین بار این امکان را پیدا کرده‌اند تا از سواری خودران با استفاده از روبوتاکسی‌های آیونیک 5 موشنال بهره‌مند شوند.

به گزارش خودروپرس، موشنال - یک شرکت جهانی فناوری خودران - و پلتفرم تاکسی اینترنتی اوبر اعلام کرند که یک سرویس روبوتاکسی عمومی را در شهر لاس‌وگاس راه‌اندازی می‌کنند.

به این ترتیب و برای نخستین بار مشتریان اوبر می‌توانند با استفاده از روبوتاکسی آیونیک 5 هیوندای - موشنال از سواری‌های خودران لذت ببرند.

موشنال و اوبر در حال حاضر اوپراتورهای انسانی را در داخل خودروها گنجانده‌اند تا زمینه را برای سرویس تجاری تمام خودران در سال 2023 آماده کنند.

این سرویس در راستای همکاری تجاری 10 ساله بین موشنال و اوبر است که براساس آن اتومبیل‌های خودران سطح 4 موشنال برای ارائه خدمات تحویل و اشتراک سواری در بستر شبکه اوبر در شهرهای مهم آمریکا مستقر خواهند شد.

سرویس روبوتاکسی عمومی نخست در لاس‌وگاس راه‌اندازی شده و در آینده به شهرهایی چون لس‌آنجلس گسترش خواهد یافت.

سرویس آزمایشی لاس‌وگاس چند ماه پس از آن راه‌اندازی می‌شود که موشنال و اوبر قرارداد مشارکت 10 ساله را به امضاء رساندند.

این دومین سرویس خودران مشترک موشنال و اوبر در سال جاری است. در ماه می نیز موشنال خدمات تحویل خودران را برای مشتریان رستوران‌های «اوبر ایتز» در لس‌آنجلس آغاز کرده بود.

این در حالی است که شرکت موشنال پیشتر نیز از همکاری مشابه با پلتفرم اشتراک سواری «لیفت» برای راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی در لاس‌وگاس از سال 2023 خبر داده بود.

موشنال و لیفت سال گذشته اعلام کرده بودند که در سال 2023 سرویس روبوتاکسی را در چند شهر منتخب آمریکا راه‌اندازی خواهند کرد. در عین حال این دو شرکت قصد دارند خدمات تاکسی‌های خودران را به زودی در لس‌آنجلس نیز عرضه کنند.

موشنال که از خودروی الکتریکی آیونیک 5 هیوندای برای سرویس روبوتاکسی استفاده می‌کند، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین این خودروساز کره‌ای و شرکت فناوری خودروی «آپتیو» است.

این شرکت مستقر در بوستون آمریکا در مارس 2020 با سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری هیوندای و آپتیو و با هدف توسعه و تکوین سیستم خودران تأسیس شد.

منبع: AutoTech

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی موشنال و اوبر در لاس‌وگاس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است