به گزارش خودروپرس، گرایش صنعت خودرو به سمت خودروهای تمام الکتریکی چیزی بیش از صرف ساخت خودروها را شامل میشود و از نگاه اکثر خودروسازان جهان، دوره گذار به خودروهای الکتریکی بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای کاهش کلیه آلایندههای کربنی از جمله گازهایی است که در طول فرآیند ساخت خودرو تولید میشوند.
تویوتا میگوید در مسیر دستیابی به هدف کربن خنثی در اروپا تا سال 2040 قرار دارد و یک رویکرد چندجانبه را برای تحقق این هدف دنبال میکند.
به گزارش موتور وان، این خودروساز معتقد است که تا سال 2035 به هدف خود مبنی بر کاهش 100 درصدی دیاکسیدکربن در کلیه خودروهای جدید در اروپا و انگلیس دست خواهد یافت.
طی 10 تا 15 سال آینده تویوتا از ترکیب خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی برای کاهش انتشارات کربنی استفاده خواهد کرد.
البته تویوتا اذعان میکند که چالشها و مشکلاتی در راه دستیابی به این هدف وجود خواهد داشت، چرا که جنبههایی از کسب و کار نظیر بحث تدارکات و تأمین قطعات خارج از کنترل هستند. این خودروساز میگوید همکاری نزدیکی با تأمینکنندگان و شرکای خود در این رابطه خواهد اشت.
در عین حال تویوتا قصد دارد همه کارخانههای تولیدی خود در اروپا را تا پایان دهه به اصطلاح کربن خنثی کند.
تویوتا اکنون 90 درصد از ضایعات کارخانه خود در انگلیس را برای تولید انرژی پاک بازیافت میکند و این کارخانه احتمالاً در سال 2025 کربن خنثی خواهد شد.
همچنین این خودروساز تعداد زیادی از پنلهای خورشیدی که معادل با 10 زمین فوتبال هستند را در کارخانه Deeside در انگلیس نصب کرده است.
به علاوه این خودروساز ژاپنی در حال استمرار سرمایهگذاری در زمینه سوخت هیدروژن است. این شرکت اخیراً از کانسپت کرولا کراس اچ 2 رونمایی کرد، خودرویی که دارای یک موتور احتراق داخلی است که به جای بنزین یا گازوئیل از سوخت هیدروژن استفاده میکند.
در نهایت اینکه تلاش تویوتا برای دستیابی به هدف کربن خنثی طی چند دهه آینده اشکال متفاوتی را به خود خواهد دید.
منبع: موتور وان
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان