Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آغاز تولید بی‌ام‌و جدید

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۰:۴۶ | کد خبر: CP- ۲۰۱۵۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بی‌ام‌و XM مدل ۲۰۲۳ به طور رسمی تولید انبوه خود را آغاز کرد. این کراس‌اوور برقی با کارایی بالا بهار آینده به نمایندگی‌ها می‌رسد، اما مونتاژ XM در حال حاضر در اسپارتزبورگ کارولینای جنوبی انجام می‌شود.
به گزارش خودروپرس،رابرت انگلهورن، رئیس و مدیرعامل بی‌ام‌و، گفت: «ما هیجان‌‌زده هستیم که اولین بی‌ام‌و XM را به مجموعه کارخانه‌مان اضافه کنیم.» بی‌ام‌و XM در ماه سپتامبر با سر‌و‌صدای کمی عرضه شد. این اولین خودروی خاص M از زمان بی‌ام‌و M۱ است، اما با ۶۴۴ اسب بخار قدرت و وزن بیش از سه تن، جانشین M۱ نیست.

این سنگین‌‌ترین مدل تولیدی بی‌ام‌و است که تا‌به‌حال ارائه شده و همچنین اولین نمونه‌‌ای محسوب می‌شود که یک پیشرانه الکتریکی از بی‌ام‌و M دارد. طراحی بیرونی این خودرو نیز منحصربه‌‌فرد است. تاسیسات اسپارتانبورگ بی‌ام‌و همچنین محل تولید شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و X۵، X۶ و X۷ است. این یک کارخانه بسیار فعال است و تنها در سال ۲۰۲۱، تعداد ۲۵۷هزار و ۸۷۶ کل صادرات از آن انجام شده است.

بی‌ام‌و چندی پیش اعلام کرد مشغول کار روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه جاری عرضه خواهند شد. بخشی از آنچه این خودروساز آن را نیو کلاس (کلاس جدید) می‌نامد، شامل یک پلتفرم و فناوری‌های نو از جمله باتری‌‌های به‌روز است. این فناوری در مقایسه با مدل‌های امروزی بی‌ام‌و تا ۳۰درصد برد بیشتری ارائه می‌دهد.

برای نیو کلاس، بی‌ام‌و نسل ششم فناوری‌های محرک الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد که از باتری‌های جدید استفاده می‌کند. این خودروساز قالب سلولی و شیمی سلولی باتری‌های خود را به طور اساسی دوباره طراحی می‌کند و به سلول‌های گرد تغییر می‌دهد. این سلول‌‌ها جایگزین سلول‌‌های منشوری می‌‌شوند که بی‌ام‌و در حال حاضر از آنها استفاده می‌‌کند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آغاز تولید بی‌ام‌و جدید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است