به گزارش خودروپرس، جیل وست مدیر عملیات کروز به رویترز گفت که این شرکت قصد دارد در سال 2023 وارد «تعداد زیادی از بازارها» شده و همچنین دایره عملیات خود را تا «هزاران خودرو» افزایش دهد.
این شرکت متعلق به جنرال موتورز اعلام کرده که خدمات خود در آستین و فونیکس را به زودی آغاز کرده و این دو شهر را به شهرهای خدماترسانی کنونی خود در سانفرانسیسکو اضافه خواهد کرد.
به گفته وست، کروز در نظر دارد در سال 2023 شهرهای بیشتری را به بازارهای فعلیاش اضافه کند.
وی افزود: "احتمالاً شاهد خواهید بود که ما در سال آینده فعالیت خود را در تعداد زیادی از بازارها گسترش خواهیم داد. کروز بر این باور است که میتواند کاربرد فناوری خود را در شهرهای دیگر تسریع بخشد."
وست همچنین از آغاز فعالیت خودروی خودران «اوریجین» به دلیل هزینههای کمتر آن به عنوان یک «دستاورد بزرگ» برای کروز یاد کرد.
این شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش خودروهای اوریجین با هدایت انسانی در سانفرانسیسکوست و انتظار میرود تولید انبوه آن در سال 2023 آغاز شود.
تاکنون کروز خدمات محدود خود در سانفرانسیسکو را با ناوگان کوچکی از شورلت بولت الکتریکی انجام داده است.
توسعه خدمات کروز در حالی است که فورد و فولکسواگن اخیراً به سرمایهگذاری مشترک خود در Argo AI پایان دادند. این دو خودروساز اعلام کردند که شاهد هیچ سود کوتاهمدتی در بخش روبوتاکسیها نبودهاند.
اما مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز برخلاف این نظر عمل کرده و معتقد است جنرال موتورز 2 میلیارد دلار در سال برای توسعه کروز هزینه خواهد کرد.
این شرکت عقیده دارد که عملیات روبوتاکسیها میتواند تا سال 2030 درآمد سالانه بالغ بر 50 میلیارد دلار را ایجاد کند.
البته کروز در این عرصه با رقابت از جانب ویمو (Waymo) که در حال حاضر در فونیکس فعالیت میکند نیز روبروست.
این شرکت همچنین باید با پلتفرمهایی چون اوبر و لیفت نیز رقابت کند. هر دوی این شرکتها تلاشهایی را برای خودکارسازی خدمات سواری انجام داده و در حال حاضر میلیونها مشتری ثبتنامشده دارند.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان