Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هوندا در حال توسعه خودران‌ها

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۷ | کد خبر: CP- ۲۰۱۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
هوندا می‌گوید در حال توسعه قابلیت خودران سطح ۳ است و تلاش می‌کند مرگ‌و‌میر ناشی از ترافیک وسایل نقلیه خود را به سمت حذف کامل ببرد.
به گزارش خودروپرس،  هوندا در مارس ۲۰۲۱ اولین خودروساز جهان بود که خودرویی با فناوری سطح ۳ خودران را در ژاپن به فروش رساند. خودروساز ژاپنی سدان لجند خود را با فناوری اتوماسیون سطح ۳ در سال گذشته عرضه کرد، هرچند تولید آن به ۱۰۰ دستگاه محدود شد. سیستم سطح ۳ هوندا می‌تواند با سرعت کمتر از ۱۹ مایل در ساعت در بزرگراه‌ها وارد شود و تا وقتی به سرعت ۵۰کیلومتر در ساعت برسد همچنان فعال است.

هوندا سیستمی را که در حال توسعه آن است هوندا سنسینگ ۳۶۰ (یا آکورا واچ) می‌نامد. این فناوری باید تا سال ۲۰۳۰ به مشتریان ایالات متحده برسد. سطح ۳ که به عنوان اتوماسیون رانندگی مشروط شناخته می‌شود، شامل فناوری‌ای است که به رانندگان اجازه می‌دهد به فعالیت‌هایی پشت فرمان، مانند تماشای فیلم یا استفاده از تلفن‌های هوشمند، اما فقط در برخی شرایط محدود مشغول شوند.

هوندا علاوه بر مدل‌های خودران، روی توسعه محصولات برقی هم متمرکز است. چند ماه پیش شرکت‌های جنرال‌موتورز و هوندا‌موتور اعلام کردند مجموعه‌ای از خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه را براساس یک پلتفرم جهانی جدید توسعه خواهند داد. این پروژه از فناوری باتری Ultium نسل بعدی جنرال موتورز استفاده خواهد کرد. مقامات دو شرکت می‌گویند، انتظار می‌رود این پیوند میلیون‌ها خودروی برقی ارزان‌تر، از جمله خودروهای کراس‌اوور کامپکت محبوب را از سال ۲۰۲۷ روانه بازار کند.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هوندا در حال توسعه خودران‌ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است