Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پیش‌بینی جدید حاکی است؛

سقوط احتمالی تسلا در بازار آمریکا

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۱۳۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق پیش‌بینی‌های جدید تسلا تا سال 2025 سهم عمده خود در بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را از دست خواهد داد.

به گزارش خودروپرس، در حالی که تسلا اکنون سهم غالب بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را در اختیار دارد اما پیش‌بینی می‌شود که این سهم طی چند سال آینده تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی جدید «S&P Global» حاکی است که سهم تسلا در بازار آمریکا از 65 درصد فعلی به کمتر از 20 درصد در سال 2025 خواهد رسید.

علت اصلی این سقوط بازاری، اعمال فشارهای چندجانبه از جانب برندهای خودرویی لوکس و غیرلوکس است که محصولات جدید را به طور روزافزون به بازار خودروهای الکتریکی تزریق می‌کنند.

شرکت داده‌ای همچنین پیش‌بینی کرد که شمار خودروهای تمام الکتریکی در آمریکا تا سال 2025 با سرعت بیشتری از رشد تسلا افزایش خواهد یافت.

نکته جالب اینکه تسلا طی بیش از دو سال گذشته نیز بخش قابل توجهی از سهم بازاری خود را از دست داده است.

دو سال قبل شرکت متعلق به ایلان ماسک صاحب 79 درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی آمریکا بود که اکنون این رقم به 65 درصد تنزل یافته است.

این مطالعه مدعی است که با ورود گزینه‌های الکتریکی جدید و ارزان‌تر که فناوری معادل یا بهتری از تسلا را ارائه می‌دهند جایگاه این خودروساز در حال تغییر است.

مطالعه S&P Global می‌افزاید که توانایی تسلا برای حفظ سهم بازاری غالب در آینده به شدت دشوار خواهد بود.

این گزارش همچنین به قیمت بالای محصولات تسلا به عنوان یکی از موانع اصلی رشد این شرکت اشاره می‌کند. تسلا مدل 3 که ارزان‌ترین خودروی این برند است حدود 46 هزار و 900 دلار قیمت دارد که برای تعداد زیادی از خریداران بهای بالایی به شمار می‌رود.

البته تسلا قصد دارد اواخر سال آینده یک مدل 3 به روز را ارائه کند که احتمالاً دارای برچسب قیمت پایین‌تری خواهد بود. اما به رغم تلاش برای پایین آوردن قیمت خودروها، مأموریت حفظ سهم بازار در یک فضای به شدت رقابتی برای تسلا دشوارتر از قبل شده است.

در عین حال عمل نکردن به وعده‌های گذشته در خصوص ارائه محصولات جدید و هیجان‌انگیز و تأخیرهای بیش از حد در زمینه رونمایی از این محصولات نیز به شدت به وجهه این خودروساز لطمه زده است.

این باعث شده تا خیلی از خریداران بالقوه سراغ گزینه‌های متفاوتی بروند و در نتیجه آمار فروش تسلا و سهم بازاری آن کاهش یافته است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سقوط احتمالی تسلا در بازار آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است