Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

حضور ۱۵ خودروساز در بین برندهای برتر سال ۲۰۲۲

پنج شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۱۱:۴۴ | کد خبر: CP- ۲۰۱۰۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در جدیدترین گزارش مؤسسه تحقیقاتی «اینتربرند» که به معرفی 100 برند برتر دنیا در سال 2022 اختصاص دارد، نام 15 خودروساز به چشم می‌خورد.

به گزارش خودروپرس، اینتربرند اخیراً گزارش خود با عنوان «بهترین برندهای جهانی 2022» را منتشر کرد.

گرچه برندهای فناوری کماکان بخش عمده جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند، اما صنعت خودروسازی نیز با حضور 15 برند در بین 100 برند برتر و ارزش مجموع 347 میلیارد دلار عملکرد قوی از خود بروز داده است.

شرکت‌های تویوتا (رتبه 6)، مرسدس بنز (8)، تسلا (12)، ب‌‌ام‌و (13)، هوندا (26)، هیوندای (35)، آئودی (46)، فولکس‌واگن (48)، فورد (50)، پورشه (53)، نیسان (61)، فراری (75)، کیا (87)، لندرور (98) و مینی (99) برندهای خودروسازی هستند که نام آنها در بین 100 برند برتر به چشم می‌خورد.

در بین خودروسازان برتر ارزش تویوتا، مرسدس بنز، تسلا، ب‌ا‌و و هوندا به ترتیب حدود 59، 56، 48، 46 و 22 میلیارد دلار برآورد شده است. این در حالی است که ارزش محموع 15 برند برتر خودروسازی معادل حدود 347 میلیارددلار است که 11 درصد از کل ارزش 100 برندر برتر را شامل می‌شود.

از لحاظ رشد ارزش سالانه برند نیز تسلا (32 درصد) و فراری (31 درصد) در صدر قرار دارند در حالی که بیشترین جهش در رتبه‌بندی برندهای خودروسازی متعلق به پورشه است که از جایگاه 58 در سال 2021 به جایگاه 53 در سال جاری صعود کرده است.

همچنین از لحاظ سیاست‌های برقی‌سازی خودرو، جای تعجب ندارد که هر 15 خودروسازی فعالانه درگیر این سیاست هستند.

تسلا در رتبه‌بندی سال 2022 دومین رشد سریع سالانه را (پس از مایکروسافت) با نرخ 32 درصد تجربه کرده است.

به علاوه از منظر تقسیم‌بندی کشوری، آلمان با پنج برند (مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی، فولکس و پورشه) در صدر قرار دارد و ژاپن با سه برند (تویوتا، هوندا، نیسان)، کره با دو برند (هیوندای، کیا)، آمریکا با دو برند (تسلا و فورد) و انگلیس با دو برند (لندرور و مینی) در پی آن قرار دارند و یک برند (فراری) نیز متعلق به ایتالیاست.

مرسدس بنز برای هفتمین سال متوالی، جایگاه خود را به عنوان تنها برند لوکس اروپایی در بخش خودروسازی در بین 10 برند برتر حفظ کرده است.

در رتبه‌بندی مجموع نیز اپل کماکان در صدر قراردارد و مایکروسافت و آمازون به دنبال آن قرار گرفته‌اند. گوگل جایگاه چهارم را اشغال کرده است.

گفتنی است رتبه‌بندی اینتربرند بر اساس سه شاخص صورت گرفته است: عملکرد مالی محصولات یا خدمات برند؛ نقشی که برند در تصمیمات خرید ایفا می‌کند؛ و نقطه قوت رقابتی برند و توانایی آن برای ایجاد وفاداری و بنابراین تقاضای پایدار و سودآوری در آینده.

منبع: Autocarpro

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حضور ۱۵ خودروساز در بین برندهای برتر سال ۲۰۲۲

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است