Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مسیر رشد صنعت اطلاعات سرگرمی خودرو

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۲۰۰۹۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بازار جهانی اطلاعات سرگرمی (infotainment) خودرو رشد قابل توجهی را طی سال‌های 2015 تا 2020 تجربه کرد.

 به گزارش خودروپرس، با نگاهی به آینده انتظار می‌رود که این بازار در طول سال‌های 2022 تا 2026 نیز با نرخ رشد مرکب سالانه 8 درصد مواجه شود.

اطلاعات سرگرمی (infotainment) خودرو یک دیوایس درون خودرویی است که سرگرمی و اطلاعات لازم را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

این سیستم شامل یکپارچه‌سازی رابط‌های صوتی و تصویری (A/V)، صفحه نمایش‌های لمسی، صفحه کلید و غیره برای ارائه خدات ناوبری، اتصالات تلفنی هندزفری، کنترل صدای خودرو، دستیار پارک، کنترل آب و هوا، ابزارهای ارتباطی دوطرفه، دسترسی به اینترنت و سایر سرویس‌های امنیتی است.

این قابلیت‌ها به افزایش راندمان عملیاتی وسایل نقلیه در کنار بهبود ایمنی و تجربیات راننده کمک می‌کنند و به همین دلیل سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرو به طور گسترده در وسایل نقلیه سواری و تجاری نصب می‌شود.

بازار جهانی اطلاعات سرگرمی خودرو عمدتاً متأثر از افزایش فروش و تولید خودرو و تقاضای رو به رشد سیستم اطلاعات سرگرمی هوشمند در مدل‎های استاندارد است.

علاوه بر این، افزایش استانداردهای زندگی مصرف‌کنندگان به پشتوانه رشد سطح درآمد قابل تصرف آنها منجر به افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس و ممتاز در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه شده است.

به همین دلیل چند شرکت خودروسازی در حال گسترش شبکه‌های تولید و توزیع خود برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد هستند.

به علاوه تمایل فزاینده به سفارشی‌سازی خودرو برای کسب راحتی و آسایش هرچه بیشتر، محرک بازار اطلاعات سرگرمی خودروست.

افزایش تمرکز بر راحتی و ایمنی راننده به ویژه در وسایل نقلیه تجاری با زمان سفر بالا نیز به نصب سریع سیستم‌های infotainment در این خودروها منجر شده است.

در عین حال اجرای واحدهای ناوبری و کنترل خودرو در وسایل نقلیه تجاری به کاهش زمان پاسخگویی در مواضع اضطراری کمک کرده و در نتیجه خطر تصادفات را از بین می‌برد.

در کنار این موارد، چند تولیدکننده خودرو نیز سیستم‌های اطلاعات سرگرمی ارزان قیمت را به بازار عرضه کرده و در نتیجه مقرون به صرفه بودن این محصول را افزایش داده‌اند.

این در حالی است که افزایش بکارگیری تلفن‌های هوشمند مجهز به اتصال اینترنتی سریع نیز تأثیر قابل توجهی بر رشد بازار در سطح جهانی دارد.

در نهایت اینکه پیشرفت‌های مختلف تکنولوژیکی در این بخش به معرفی دیوایس‌های اطلاعات سرگرمی با قابلیت‌های نوآورانه نظیر وای فای داخل خودرو، دستیار راننده، تشخیص صدا و ... منتهی شده است.

منبع: AutoTech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مسیر رشد صنعت اطلاعات سرگرمی خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است