Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

معضل تراشه دست از سر خودروسازان برنمی‌دارد

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ۱۲:۲۲ | کد خبر: CP- ۲۰۰۱۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بحران کمبود میکروتراشه در سال 2023 نیز گریبانگیر خودروسازان خواهد بود تا جایی که آنها شروع به تغییر طرح‌های تولیدی خود برای سال آینده کرده‌اند.

به گزاش خودروپرس، پایگاه اتوموتیو نیوز نوشت: به دلیل کمبود میکروتراشه خودروسازان شروع به تغییر طرح‌های تولیدی خود برای سال 2023 کرده‌اند.

برای مثال استلانتیس تولید برنامه‌ریزی‌شده جیپ چرونکی در سال 2023 را به دلیل کمبود میکروتراشه تعدیل کرده است.

سام فیورانی نایب رئیس بخش پیش‌بینی جهانی خودرو در مؤسسه «AutoForecast Solutions» این مطلب را عنوان کرد در حالی که یک سخنگوی استلانتیس از اظهارنظر درباره طرح‌های تولیدی آینده خودداری کرد.

فیورانی گفت: "می‌توان انتظار داشت که صنعت خودرو در سال 2023 بین 2 تا 3 میلیون دستگاه از تولید برنامه‌ریزی‌شده را از دست بدهد در حالی که در سال 2021 این مقدار 10.5 میلیون دستگاه بود و تاکنون در سال جاری نیز 3.6 میلیون تولید از دست رفته است."

تراشه‌سازان در حال تزریق میلیاردها دلار برای تولید جهانی نیمه‌هادی‌ها هستند اما مدتی زمان می‌برد تا کل آن ظرفیت به بهره‌برداری برسد.

در ابتدای امسال خیلی از افراد در صنعت خودرو ابراز امیدواری کرده بودند که بحران میکروتراشه تا انتهای سال جاری یا اوایل سال 2023 برطرف شود. اما به گفته تحلیل‌گران با وقایع ماه‌گذشته این خوش‌بینی به تدریج رنگ باخته است.

معضل کمبود تراشه زمانی آغاز شد که با ورود دنیا به قرنطینه‌های خانگی ناشی از کرونا، تولیدکنندگان تراشه تمرکز خود را معطوف به محصولات مصرفی و لوازم الکتریکی - که شاهد تقاضای روزافزون از جانب مصرف‌کنندگان بود - کردند.

در نتیجه وقتی صنعت خودرو فعالیت خود را از سرگرفت تولیدکنندگان تراشه نتوانستد تقاضای رو به افزایش این بخش را تأمین کنند که این امر منجر به وقفه‌های تولیدی و تعطیلی گسترده کارخانجات خودرو و افزایش قابل توجه زمان انتظار برای تحویل خودروی خریداران شد.

حمله روسیه به اوکراین نیز بیش از پیش باعث وخامت اوضاع برای خودروسازان و عدم دسترسی آنها به قطعات کلیدی شد.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معضل تراشه دست از سر خودروسازان برنمی‌دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است