Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در ماه سپتامبر اتفاق افتاد؛

کاهش فروش هیوندای آیونیک ۵ در آمریکا

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۴:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۹۹۱۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با وجود افزایش فروش هیوندای در آمریکا طی ماه سپتامبر، فروش خودروی تمام الکتریکی آیونیک 5 به پایین‌ترین سطح خود از زمان عرضه آن در این کشور رسید.

به گزارش خودروپرس، در ماه سپتامبر هیوندای موتور بیش از 59 هزار دستگاه خودرو را در آمریکا به فروش رساند که حدود 11 درصد بیشتر از سال گذشته است.

این در حالی است که فروش خودروی تمام الکتریکی آیونیک 5 همچنان روند نزولی ماهانه را طی کرد.

هیوندای گزارش داد که ماه گذشته حدود 1306 دستگاه آیونیک 5 در آمریکا به فروش رسید که پایین‌ترین آمار از زمان عرضه آن در آمریکا طی ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

در مجموع فروش آیونیک 5 حدود 2.2 درصد از کل حجم فروش هیوندای را تشکیل داد که این نیز پایین‌ترین سطح از زمان عرضه این مدل است.

به گزارش «insideevs» مشخص نیست که آیا هیوندای از لحاظ تأمین قطعات در مضیقه است یا اینکه علل دیگری برای کاهش فروش آن وجود دارد.

این شرکت اخیراً قیمت مدل 2023 آیونیک 5 را 1500 دلار افزایش داد که شاید این قضیه نیز بر تقاضای مشتریان تأثیر گذاشته باشد.

فروش آیونیک 5 در آمریکا از ابتدای امسال تاکنون از مرز 18 هزار دستگاه عبور کرده (حدود 3.5 درصد از حجم کل) و این خودرو همچنان در مسیر دستیابی به فروش 25 هزار دستگاه در سال جاری قرار دارد.

آیونیک 5 نخستین مدل براساس پلتفرم E-GMP گروه هیوندای موتور است، پلتفرمی که از کیا EV6 و جنسیس GV60 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سال آینده قرار است آیونیک 6 نیز در سبد محصولات هیوندای به آیونیک 5 اضافه شود. پیش‌فروش این خودرو در کره جنوبی طی نخستین روز عرضه آن رکورد 37 هزار سفارش را ثبت کرد.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش فروش هیوندای آیونیک ۵ در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است