Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با ضریب درگ ۰.۱۷۵؛

«لایت‌یر» خورشیدی ایرودینامیک‌ترین خودروی دنیا می‌شود

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۱:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۹۸۵۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروی برقی خورشیدی «لایت‌یر» عنوان ایرودینامیک‌ترین خودروی تولید انبوه دنیا را تصاحب خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، در خودروهای الکتریکی، ضریب درگ یا مقاومت (drag coefficient) پایین نشاندهنده کارایی بالای خودروست که به کاهش مصرف الکتریسیته و افزایش بُرد آن کمک می‌کند

حال شرکت «لایت‌یر» (Lighyear) که چند ماه قبل از نخستین خودروی برقی خورشیدی خود با عنوان «لایت‌یر زیرو» (Lightyear 0) رونمایی کرد، وعده داده که پایین‌ترین ضریب درگ ممکن را برای نخستین محصول خود فراهم کرده است.

به ادعای این شرکت هلندی خودروی لایت‌یر زیرو دارای ضریب درگ 0.175 Cd است که این محصول را به آیرودینامیک‌ترین خودروی تولید انبوه دنیا تبدیل خواهد کرد.

ضریب درگ یا مقاومت ایرودینامیکی معیاری است که نشان می دهد یک خودرو تا چه حد می تواند مقاومت هوا را کاهش دهد. هر چه این ضریب کمتر باشد نشاندهنده ایرودینامیک بودن بالاتر خودرو است. در خودروهای برقی کاهش ضریب ایرودینامیکی سبب افزایش بُرد حرکتی یا توان پیمایش خودرو با هر بار شارژ می شود.

شرکت لایت‌یر در گزارش‌های قبلی عنوان کرده بود که خودروی برقی خورشیدی آن دارای ضریب درگ 0.19 Cd است، اما به نظر می‌رسد که شرکت ضریب ایرودینامیکی را بیش از پیش کاهش داده است.

محصول لایت‌یرزیرو اخیراً در تونل‌های بادی FKFS در اشتوتگارت آلمان تحت چرخه‌های آزمایش قرار گرفت و ضریب درگ جدید را ثبت کرد.

آریو وندرهام مدیر فناوری لایت‌یر گفت: "ما شدیداً به این دستاورد باورنکردنی افتخار می‌کنیم. ما توسعه فناوری خود را با یک ورق کاغذ سیاه آغاز کردیم و با سختکوشی توانستیم با عبور مرزها به این نقطه عطف جدید دست پیدا کنیم."

به ادعای سازنده هلندی، خودروی لایت‌یر زیرو دارای توان پیمایش هزار کیلومتر با هر بار شارژ با استفاده از باتری 60 کیلووات ساعت است.

قسمت کاپوت بالای این خودرو در پنل‌های خورشیدی پوشانده شده‌اند که برد خودرو را در هوای ایده‌آل آفتابی حدود 70 کیلومتر افزایش می‌دهد.

شرکت ادعا می‌کند که مالکان لایت‌یر زیرو می‌توانند امسال به حدود 6 تا 11 هزار کیلومتر پیمایش آزاد خورشیدی دست پیدا کنند.

لایت‌یر یک استارتاپ هلندی و متخصص ساخت خودروهای برقی خورشیدی (SEVs) است. این شرکت در گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد 946 دستگاه لایت‌یر0 را تولید کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«لایت‌یر» خورشیدی ایرودینامیک‌ترین خودروی دنیا می‌شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است